Ampere Analysis przedstawiło nowy raport dotyczący rynku konsol w 2022 roku. W badaniu uwzględniono nie tylko sprzedaż urządzeń, ale również segment gier i usług. Z przedstawionych danych wynika, iż producenci wciąż odczuwają skutki ograniczonej dostępności sprzętu, a także przełożonych premier największych tytułów (co ma bezpośredni wpływ na decyzje konsumentów). Która firma poradziła sobie najlepiej mimo niesprzyjającej sytuacji ekonomicznej?
W 2022 r. jedynie Microsoft zwiększył swoje udziały w globalnym rynku konsol. Autor raportu wskazuje, że odpowiedzialny za to jest dynamiczny rozwój usługi Xbox Game Pass, która stale przyciąga nowych użytkowników.
Recenzja kontrolera DualSense Edge dla konsoli PlayStation 5 – czy za odpicowaną wersję Xbox Elite 2 warto zapłacić 1200 złotych?
Sony wciąż pozostaje liderem rynku konsol dla graczy, jednak nie obyło się bez spadku. Japończycy stracili 1,3 p.p. globalnych udziałów, kończąc 2022 r. z wynikiem wynoszącym 45 procent. W podobnej sytuacji znalazło się Nintendo, które utraciło 0,5 p.p. na rzecz Amerykanów, przez co różnica dzieląca oba koncerny zauważalnie zmalała. Microsoft to jedyny producent mogący pochwalić się zwiększonym zainteresowaniem ze strony klientów. Autor raportu wskazuje, że odpowiedzialna za to jest przede wszystkim atrakcyjna oferta usług sieciowych, takich jak Xbox Game Pass.
Nintendo Switch stało się trzecią najlepiej sprzedającą się konsolą w historii, wyprzedzając nawet konsolę marki Sony
Microsoft nie radzi sobie już tak dobrze, gdy pod uwagę weźmiemy wyłącznie sprzedaż konsol. Pod koniec ubiegłego roku PlayStation 5 posiadało 30 mln graczy, natomiast Xbox Series S/X zaledwie 18,5 mln. Oferowanie dwóch konfiguracji sprzętowych nie pomogło w nawiązaniu równej walki, a zainteresowanie słabszym Xboxem Series S w sezonie świątecznym okazało się niższe od oczekiwanego. Piers Harding-Rolls z Ampere Analysis podkreśla, że różnica w liczbie sprzedanych urządzeń będzie się powiększać w pierwszej połowie 2023 r. wraz ze wzrostem dostępności PlayStation 5. Niekwestionowanym liderem zestawienia pozostaje Nintendo Switch, które w ciągu kilku lat trafiło do 119,5 mln graczy.
Microsoft podwyższa cenę konsoli Xbox Series X|S na kolejnym rynku. Tym razem padło na kraj w Europie
Zmianę preferencji użytkowników możemy dostrzec w obszarze gier i usług. Konsumenci wydają coraz mniej pieniędzy na pełne wersje i DLC, a subskrypcje jako jedyne wciąż generują zyski. Mimo że ogólna liczba subskrybentów spadła, nie miało to przełożenia na przychody, ponieważ klienci decydowali się na opłacenie bogatszych pakietów. W ostatnim kwartale 2022 r. Microsoft zwiększył swoje udziały w segmencie usług, a także mógł pochwalić się historycznie najwyższą liczbą użytkowników Xbox Game Pass.
Źródło: Ampere Analysis
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS