Na rynek pracy wchodzi nowe pokolenie pracowników. Jednak żeby ich do siebie przekonać, nie wystarczy zamieścić ogłoszenia o wolnych etatach na kilku portalach.
Równie ważne są działania i wizerunek danej firmy w mediach społecznościowych, jej ścisła współpraca z firmami rekrutacyjnymi i agencjami pracy i system poleceń pracowniczych. Jednak najważniejsze wydaje się zrozumienie młodych osób, które wchodzą na rynek pracy.
Firmy „łowią” młodych
– Ostatnio pracodawcy mocniej interesują się naszymi absolwentami i wcześnie zaczynają zabiegać o to, żeby się im zaprezentować – mówi dr Sabina Kubiciel-Lodzińska z Katedry Polityki Regionalnej i Rynku Pracy Politechniki Opolskiej. – Coraz więcej firm uczestniczy w targach pracy i zachęca młodych, aby jeszcze na studiach łączyli pracę z nauką. Bardziej dotyczy to kierunków technicznych, ale ogólnie to pracodawcy przejęli inicjatywę w nawiązywaniu kontaktów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS