Spółki kolejowe, tak jak wszyscy przedsiębiorcy, muszą mierzyć się z wysokimi kosztami energii oraz paliw i rosnącymi stawkami wynagrodzenia, do tego dochodzą również koszty utrzymania taboru, dostępu do infrastruktury. Dzieje się to przy jednoczesnym spadku popytu na tego rodzaju usługi, ale także rosnącej konkurencji i spadających marżach.
Te pesymistyczne dane i perspektywy na przyszłość potwierdzają dane GUS – w I półroczu łączne przewozy towarów, bez transportu samochodowego gospodarczego oraz bez kolejowych przewozów manewrowych i wąskotorowych, wyniosły 273,8 mln ton. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku oznaczało to spadek o 5 proc.
W sezonie letnim przedsiębiorcy zanotowują spadek w przewozie surowców energetycznych takich jak węgiel i paliwa, do tego także mniejsze zainteresowanie przewozem kontenerowym. Sytuację na jesień i zimę może poprawić właśnie transport węgla, ale zależy od tego jak wygląda sytuacja składowanego surowca w różnych magazynach na terenie kraju.
Przedsiębiorcy jako problem wskazują także wysokie ceny energii, mimo iż ce … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS