A A+ A++

Spółki kolejowe, tak jak wszyscy przedsiębiorcy, muszą mierzyć się z wysokimi kosztami energii oraz paliw i rosnącymi stawkami wynagrodzenia, do tego dochodzą również koszty utrzymania taboru, dostępu do infrastruktury. Dzieje się to przy jednoczesnym spadku popytu na tego rodzaju usługi, ale także rosnącej konkurencji i spadających marżach.  

Te pesymistyczne dane i perspektywy na przyszłość potwierdzają dane GUS – w I półroczu łączne przewozy towarów, bez transportu samochodowego gospodarczego oraz bez kolejowych przewozów manewrowych i wąskotorowych, wyniosły 273,8 mln ton. W porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku oznaczało to spadek o 5 proc.

W sezonie letnim przedsiębiorcy zanotowują spadek w przewozie surowców energetycznych takich jak węgiel i paliwa, do tego także mniejsze zainteresowanie przewozem kontenerowym. Sytuację na jesień i zimę może poprawić właśnie transport węgla, ale zależy od tego jak wygląda sytuacja składowanego surowca w różnych magazynach na terenie kraju. 

Przedsiębiorcy jako problem wskazują także wysokie ceny energii, mimo iż ce … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDachował przy obwodnicy. Miał już szarżować na rondach
Następny artykułCOMARCH: Rezygnacja osoby zarządzającej