O mistrzostwo Polski walczono od 1949 roku. Przez pierwsze sześć lat organizowano jednodniowe jazdy konkursowe o mistrzostwo, a od 1955 roku wprowadzono rywalizację w formie rund. Od 1965 roku w rajdach zaczęto uwzględniać klasyfikację generalną i sprawdziliśmy, jaki model był najlepszy od tego czasu.
W latach 1965-2020 odbyło się 330 rund RSMP, a na 22 z nich triumfowali kierowcy Peugeota 207 S2000. Jest to jedyny model w historii RSMP, który był najszybszy na ponad dwudziestu rajdach. Za jego kierownicą zwycięstwa odnosili Bryan Bouffier, Grzegorz Grzyb, Tomasz Kuchar, Leszek Kuzaj i Krzysztof Hołowczyc.
Mikołaj Marczyk, Skoda Fabia R5 Evo
Photo by: High RPM
Na drugim miejscu znajdują się konstrukcje do dziś oglądane na polskich oesach. Osiemnaście razy na najwyższym stopniu podium stawały Skoda Fabia R5 i Ford Fiesta R5. W czeskiej rajdówce triumfy odnosili Mikołaj Marczyk, Grzegorz Grzyb, Łukasz Habaj, Jakub Brzeziński i Filip Nivette. W produkcie M-Sportu najlepsi byli Tomasz Kasperczyk, Bryan Bouffier, Jakub Brzeziński, Łukasz Habaj, Wojciech Chuchała, Maciej Rzeźnik, Kajetan Kajetanowicz i Grzegorz Grzyb, który jako jedyny triumfował w czołowych trzech modelach.
Tomasz Kasperczyk, Damian Syty, Ford Fiesta R5, RSMP, Rajd Nadwislanski
Photo by: Maciej Niechwiadowicz
Na czwartym miejscu znajdują się już historyczne auta. Trzynaście razy wygrywały załogi korzystające z Mazdy 323 4×4 oraz Poloneza 2000 Turbo. Za triumfy Mazdy najbardziej odpowiada Marian Bublewicz, który wygrał w niej dwanaście rund RSMP. Jeden triumf odniósł Mirosław Krachulec.
Łącznie sukcesy w mistrzostwach Polski odnosiło 76 różnych modeli aut.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS