Okazuje się, że pierwsze laptopy z kartami graficznymi Intel Arc jak na razie dostępne są jedynie w Korei Południowej. Tamtejszy youtuber o nazwie BullsLab w związku z tym jako jeden z pierwszych opublikował testy wydajności tych GPU. Teraz, wraz z pojawieniem się nowych sterowników, ponownie postawił przyjrzeć się tematowi i dokonał bardzo ciekawego odkrycia.
Wydajność pierwszych mobilnych kart graficznych Intel Arc jest wyraźnie ograniczana przez technologię o nazwie Dynamic Tuning Technology. W zasadzie jest to alternatywa dla SmartShift od AMD i NVIDIA Dynamic Boost, czyli rozwiązań, które mają na celu zwiększanie wydajności GPU i CPU, poprzez automatyczne przekierowanie większej mocy tam, gdzie jest to bardziej potrzebne (w grach to CPU przeważnie zwalnia więcej energii dla GPU). To powinno się więc przełożyć na poprawę osiągów poprzez odblokowanie większej mocy dla kluczowych komponentów, ale w przypadku Intela coś najwyraźniej poszło nie tak.
Wydajność pierwszych mobilnych kart graficznych Intel Arc jest wyraźnie ograniczana przez technologię o nazwie Dynamic Tuning Technology.
Nie wiemy, jak bardzo technologie AMD lub NVIDII różnią się od Dynamic Power Share w ramach pakietu Deep Link, które stosowane są przez Intela dla GPU z rodziny Arc w postaci funkcji Dynamic Tuning Technology. Jak się jednak okazuje, to DTT może być powodem, dla którego mobilna karta graficzna Arc A350M (najniższy model z serii Alchemist) wypada tak słabo na tle konkurentów. Po wyłączeniu tej funkcji Arc A350M odnotowuje ogromny wzrost wydajności, odblokowując moc GPU i CPU, co natychmiast przekłada się na wyższe częstotliwości zegara dla obu komponentów:
Niestety, seria Arc A nadal nie jest dostępna w Polsce (ani nigdzie poza Koreą), a Intel nie wysłał żadnych sampli do recenzentów, dlatego tak późno dowiadujemy się o tych problemach. Mamy nadzieję, że technologia Dynamic Tuning Technology, a później technologia Deep Link, zostaną poprawione do czasu globalnej premiery.
Dostępność nie jest jednak obecnie jedynym zmartwienia Intela. Pierwsi użytkownicy kart graficznych Alchemist donoszą o licznych błędach i przycinaniu grafiki (stuttering) w niektórych grach. Ot, typowe problemy wieku dziecięcego. Ostatni sterownik Arc zawierał wsparcie dla 7 gier i 2 poprawki związane z oprogramowaniem, ale lista znanych problemów wciąż jest długa.
Zobacz także:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS