Brytyjski portal i magazyn branży
turystycznej TTG Media przeprowadził kolejną falę ankiety wśród
agentów, w której pytał o sprzedaż wyjazdów. Ponad połowa
uczestników, bo 53 procent, stwierdziło, że w sierpniu miało
więcej zapytań o wyjazdy niż w lipcu. W poprzednich falach również
notowany był wzrost. Średnio w sierpniu zapytań było o 49 więcej
niż w lipcu, w lipcu o 46 więcej niż w czerwcu, a w czerwcu o 44
więcej niż w maju. Jednocześnie tylko 42 procent respondentów
stwierdziło, że w ósmym miesiącu tego roku sprzedało więcej niż
w poprzednim, co oznacza spadek o jeden procent miesiąc do miesiąca.
Brytyjska rodzina królewska przyciąga turystów i zarabia na nich
Pogrzeb królowej Elżbiety II, choć był dla wielu prawdziwie smutnym wydarzeniem, przyczynił się też do wzrostu przychodów gospodarki tego kraju. Do Londynu zjechały tłumy gości, a ceny hoteli poszybowały w górę. Jednak rodzina królewska przyczynia się do rozwoju turystyki nie tylko przy okazji podniosłych ceremonii.
Autorzy ankiety zapytali też, z
jakimi największymi problemami borykają się obecnie agenci. 65
procent z nich stwierdziło, że ze wzrostem cen – na ten fakt w
lipcu uwagę zwracało 44 procent pytanych. Pierwszy raz w analizach
TTG Media problem wyższych kosztów wyjazdów tak mocno został
wybity. Co więcej, liczba respondentów, którzy potwierdzają, że
wskaźnik konwersji (liczba rezerwacji wobec liczby zapytań) wynosi
co najmniej 40 procent, spadła z 71 procent w lipcu do 64 procent w
sierpniu. Dla porównania, w maju było to jeszcze 79 procent.
Z ankiety przeprowadzonej w
zeszłym miesiącu przez sieć biur agencyjnych Advantage Travel
Partnership wynika, że średnie ceny rezerwacji wzrosły o 11
procent w porównaniu z 2019 rokiem, a średnie ceny rezerwacji na
lato 2023 roku są o 46 procent wyższe niż latem 2022 roku.
Agenci mówią, że m … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS