A A+ A++

Nie wrócą jednak wszystkie miejsca pracy utracone w czasie kryzysu, a według najnowszych informacji, podczas pandemii COVID-19 pracę straciło aż 88 mln osób.

Czytaj więcej

Dyrektor generalny IATA, Willie Walsh nie ma dobrych wiadomości dla prezesów linii lotniczych, którzy przyjechali do Bostonu na pierwsze spotkanie od 2 lat. Najgorszy był oczywiście rok 2020 ze stratami 137,7 mld dol. W tym roku linie lotnicze na świecie zanotują 51,8 mld dol. na minusie, czyli więcej, niż prognozowane w kwietniu 47,7 mld dol. W 2022 — 11,6 mld dol. I dopiero wtedy krajowy ruch pasażerski i to już na wszystkich rynkach, wróci do poziomu z 2019.

Bo pasażerowie wracają bardzo powoli. W tym roku będzie ich o 60 proc. miej, niż w 2019 (2,3 mld), za rok o 39 proc. mniej (3,4 mld). Czyli w 2021 wrócimy do przewozów na poziomie 2014 roku. Jedyna dobra wiadomość, to przewozy cargo, które nieustannie rosną i mają rosnąć nadal.W tym roku o 7,9 proc, a za rok o 13,2 proc.

Willie Walsh nie zostawił suchej nitki na branżowych partnerach linii lotniczych — takich jak agencje kontroli ruchu lotniczego, lotniska, firmy handlingowe — które starając się wyrównać własne straty podnoszą opłaty za swoje usługi. Dostało się agencjom europejskim, które żądają średnio o 40 proc. więcej, niż w chwili wybuchu kryzysu, ich kanadyjskim i etiopskim kolegom, którzy chcą od 2022 podnieść opłaty nawigacyjne odpowiednio o 30 i 35 proc. więcej. Nielepsze są lotniska. W USA z możliwości podniesienia opłat skorzystała większość portów, podobnie jest w przypadku amsterdamskiego Schiphol ( o 40 proc. w ciągu 3 lat). Ale rekord pobiło londyńskie Heathrow, które chce pozyskać od linii lotniczych aż o 90 proc. więcej. — Przypomnę co mi powiedzieli ludzie z Heathrow kilka miesięcy temu: Blisko współpracujemy z przewoźnikami w związku z pandemią COVID-19, staramy się jak najlepiej sprostać ich oczekiwaniom i priorytetom jakie wyznaczyli sobie na następne miesiące i lata. Głupka ze mnie robią? ! Czy oni naprawdę myślą, ze podwyżka opłat o 90 proc. rzeczywiście pomoże przewoźnikom? W każdym razie policzyliśmy już, że opłaty nawigacyjne i lotniskowe już kosztowały przewoźników i to tylko w tym roku 2,3 mld dolarów. I jeśli się temu procesowi nie sprzeciwimy, to będzie jeszcze gorzej ! — ostrzega szef IATA.

Jednocześnie jednak przyznaje : n … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPotrącenie rowerzysty na rondzie Solidarności
Następny artykułAktywny urlop Anity Włodarczyk w USA