Oznaką coraz mocniejszego rynku kolejowych przewozów jest także chęć wydłużania kontraktów najmu nawet do pięciu lat, gdy dekadę temu wiele kontraktów przewoźnicy zawierali tylko na rok.
Nowe lokomotywy Vectron MS będą przeznaczone do eksploatacji m.in. w Polsce, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Holandii, Rumunii, Słowenii, Chorwacji, Serbii, Włoszech, Bułgarii i Belgii. Z kolei lokomotywy Smartron będą mogły być eksploatowane w Niemczech, Bułgarii i Rumunii.
Po krajach, w jakich dopuszczone są do ruchu Vectrony widać, że Cargounit będzie poszukiwał klientów przede wszystkim w krajach leżących na południe od Polski. Spółka jest w trakcie końcowych negocjacji z najemcami 30 zamówionych Vectronów i 10 Smartronów. Będą one opracować właśnie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.
Pojawiają się także najemcy z Ukrainy. Spółka Ost-West Logistic Polska już zamówiła 4 wielosystemowe lokomotywy do przewozów z granicy polsko-ukraińskiej do portów holenderskich.
Czytaj więcej
Europa bierze wszystko
Potrzeby taborowe widoczne są także na zachodzie kontynentu, czas oczekiwana na dostawę nowej lokomotyw wielosystemowej to już blisko 3 lata, co po części jest wynikiem utrudnień funkcjonowania przemysłu na skutek zamknięć firm i utrudnień w czasie pandemii. – Europejski rynek wchłania rocznie pół tysiąca liniowych lokomotyw elektrycznych i ten popyt utrzyma się przez kilka lat, ponieważ tabor jest przestarzały i wymaga wymiany. Zatem sprzedaż będzie napędzana nie tylko przez wzrost przewozów, ale także przez opóźnioną latami modernizację – uważa wiceprezes działu lokomotyw i wagonów w Siemens Mobility Steffen Bobsien.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS