Dla potrzeb dystrybucji HVO nie ma potrzeby budowy nowych zbiorników magazynowych. W przypadku korzystania ze zbiorników, w których wcześniej przechowywano konwencjonalny olej napędowy, nie ma również konieczności ich czyszczenia ani stosowania innych środków ostrożności przy przejściu na HVO.
Czytaj więcej
W Europie Środkowej Czesi kupują magazyny
Sektor magazynowy pozostaje ulubieńcem inwestorów i najbardziej poszukiwanym segmentem. Podobnie jak w przeszłości, ograniczona dostępność produktów i konsolidacja portfeli ograniczają liczbę transakcji.
Surowiec z importu?
Orlen zastrzega, że cena HVO jest zależna od wielu czynników, w tym kosztu surowców, procesu produkcji i popytu na rynku, jednak z szacunków wynika, że takie paliwa są znacznie droższe od pali na bazie mineralnej, co wskazuje, że na ich wyprodukowanie potrzeba więcej energii.
Strategia Orlen zakłada obniżenie do 2030 r. emisyjności w segmencie rafineryjnym, petrochemicznym i wydobywczym o 25 proc. względem 2019 r., w tym poprzez wykorzystanie w zakładach produkcyjnych energii z nisko- i zeroemisyjnych źródeł.
Grupa zastrzega, że Morskie Farmy Wiatrowe nie są budowane bezpośrednio na potrzeby produkcji HVO. Inwestycje w Morskie Farmy Wiatrowe, czy też inne źródła OZE, to osobny element rozwoju Orlen, związany z transformacją energetyczną zarówno koncernu, jak i całej gospodarki.
Kluczowym pytaniem jest dostępność surowców do produkcji HVO. W UE biodiesel produkowany jest w 80 proc. z oleju rzepakowego, palmowego i sojowego. W 2020 roku 58 proc. importowanego do UE oleju palmowego posłużyło do produkcji biodiesla.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS