A A+ A++

Jeśli zastanawiacie się, jak spędzić czas w nadchodzący weekend lub podczas ferii , możecie wybrać jedną z kinowych propozycji.

Poniżej przedstawiamy recenzję Tomasza Jurkiewicza filmu „Biedne istoty”, granego w trzebińskim kinie Sokół.

SZTUKA, Chrzanów, ul. Broniewskiego 4, tel. 32 623 30 86
Katak. Podwodna przygoda (kino przyjazne sensorycznie) – 11.02 godz. 14.00
Piep*zyć Mickiewicza – 11-15.02 godz. 15.45
Kos – 11-15.02 godz. 18.00, 20.30
Wyspa Puffinów. Nowi przyjaciele (kino na ferie) – 16-17.02 godz. 15.00; 19-21.02 godz. 15.00
Sami Swoi. Początek – 16-17.02 godz. 17.00, 19.30; 19-21.02 godz. 17.00, 19.30
9-10 lutego – kino nieczynne
*
SOKÓŁ, Trzebinia, ul. Kościuszki 74, tel. 32 611 06 21
Biedne istoty – 10.02 godz. 16.00, 19.30; 11.02 godz. 19.30; 13-15.02 godz. 19.30
Wyfrunięci (kino na ferie) – 11.02 godz. 15.00, 17.00; 13.02 godz. 10.00, 17.15; 14.02 godz. 15.00, 17.15; 15.02 godz. 10.00, 17.15; 16.02 godz. 15.00; 17.02 godz. 15.00; 18.02 godz. 17.15
Mavka i Strażnicy Lasu (kino na ferie) – 13.02 godz. 15.00; 14.02 godz. 10.00; 15.02 godz. 15.00; 16.02 godz. 10.00; 18.02 godz. 15.00 
Sami swoi. Początek – 16-17.02 godz. 17.00, 19.30; 18.02 godz. 19.30
KinoBzik
Wejście smoka – 12.02 godz. 18.00, wstęp wolny (seans dla widzów dorosłych)
9 lutego (piątek) – kino nieczynne
*
ALE KINO, Libiąż, ul. Górnicza 1, tel. 32 627 12 62
Katak. Podwodna przygoda – 9-11.02 lutego piątek, godz. 15.00
Kos – 9-12.02 godz. 17.00, 19.30
Fuks 2 – 14.02 godz. 19.00

Kino na ferie:
Wyfrunięci – 12-13.02 godz. 12.00, 15.00; 16.02 godz. 15.00; 17-18.02 godz. 13.00, 15.00; 19.02 godz. 15.00
Chłopiec i czapla (wersja z napisami) – 14.02 godz. 12.00; 21.02 godz. 15.00
Kierunek Księżyc – 15.02 godz. 15.00; 16.02 godz. 10.00
Miraculous: Biedronka i Czarny Kot. Film – 19.02 godz. 12.00; 20.02 godz. 15.00
Pies w rozmiarze XXL – 22.02 godz. 15.00; 23.02 godz. 10.00

Biedne istoty
Yórgos Lánthimos zaczynał skromnymi, ale bardzo przemyślanymi filmami „greckiej dziwnej fali”. Filmowcy unieważniali w nich przyzwyczajenia widzów do klasycznego prowadzenia narracji. Tworzyli światy, w których wszystko było możliwe, a jednocześnie z pasją krytykowali patriarchalne społeczeństwo. W „Biednych Istotach”, reżyser będący już w glorii sławy po oscarowej „Faworycie” idzie dalej własną ścieżką doprowadzając do maestrii filmową formę.

Bella Baxter (genialna Emma Stone) powstaje w Londynie w mrocznej pracowni dr Godwina, samotnika który słynie z eksperymentów medycznych. Godwin przywraca do życia topielicę wszczepiając jej mózg niemowlęcia. Wspólnie ze swoim asystentem obserwują szybki rozwój dziewczyny coraz bardziej upominającej się o wolność i niezależność. Wkrótce pojawi się do tego okazja. Bellę uwodzi bon vivant Duncan i zabiera ze sobą na wycieczkę po Europie. Odkrywając świat zmysłowych doznań Bella coraz częściej zadaje sobie pytanie kim tak naprawdę jest i po co żyje.

Ambicją Lánthimosa było stworzenie nowego języka, który najlepiej przedstawi budzącą się wrażliwość i dojrzewanie Belli. Reżyser radzi sobie z tym znakomicie – poczynając od dziwacznych dialogów bohaterki przez dziwne kąty kamery, użycie koloru i mieszanie scenograficznych epok po amelodyczną ścieżkę dźwiękową. Jednocześnie „Biedne istoty” są klasyczną makabreską – miejscami odrażającą, miejscami bardzo śmieszną.To kolejny film z bardzo feministycznym przesłaniem opowiadający historię kobiety, która upomniała się o swoje prawa. Ale przede wszystkim to kawał odkrywczego kina, które krzyczy do nas głośno, że sztuka filmowa wciąż żyje.

Tomasz Jurkiewicz

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBezpieczeństwo w szpitalach pozostawia wiele do życzenia
Następny artykułEkswójt też startuje!