A A+ A++

Wywiad obejmuje tematykę zalet i zastosowania obu technologii – druku sublimacyjnego (stosowanego na włóknach syntetycznych) i druku bezpośredniego (na bawełnie i innych włóknach naturalnych) oraz ich wpływu na środowisko. Obie technologie mogą być wykorzystywane do produkcji metrażowej tekstyliów – kolekcje modowe, akcesoria, stroje sportowe, materiały do wystroju wnętrz. Druk bezpośredni, pigmentowy, na podłożach naturalnych jest uważany za ekologiczny i opłacalny, nie wymaga użycia dużej ilości wody ani długiego procesu utrwalania. Jest również elastyczny i pozwala na drukowanie indywidualnych wzorów na różnych materiałach. Jako przykład wskazano na linię drukarek EPSON Monna Lisa, które mogą drukować zarówno atramentami pigmentowymi, jak i kwasowymi, reaktywnymi i dyspersyjnymi. Druk sublimacyjny, z kolei, odbywa się przy użyciu barwników na bazie wody, co przyczynia się do czystszego procesu produkcyjnego. W tym wypadku Epson oferuję całą linię drukarek SureColor serii F do druku transferowego.

Kolejnym poruszonym w artykule tematem była opłacalność inwestycji w urządzenia do druku cyfrowego na tekstyliach. Koszt inwestycji w druk wielkoformatowy – drukarki i sprzęt do druku na tkaninach może być znaczący, szczególnie przy zwiększonych potrzebach produkcyjnych. Koszty obejmują zarówno samą drukarkę, jak i inne niezbędne urządzenia i akcesoria. Firmy muszą rozważyć opłacalność takiej inwestycji w kontekście swojego modelu biznesowego i przewidywanych zamówień.

Przy rozważaniu inwestycji w urządzenia do produkcji tekstyliów, należy również uwzględnić produkcję własnych projektów vs. gotowych wzorów oraz pełną kontrolę nad procesem produkcji. Szczególnie w przypadku tworzenia kolekcji i wzorów modowych ważnym aspektem jest jakość druku i uzyskanie zamierzonego przez projektanta wzoru.

Na koniec poruszono temat przeszkód przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Wysokie koszty kredytów i leasingu, trudności w pozyskaniu finansowania, wstrzymanie środków z dotacji unijnych, wysokie ceny energii itd. to czynniki utrudniające decyzję o inwestycji w druk wielkoformatowy. Wg naszych ekspertów, nie należy jednak bać się podejmowania decyzji o rozpoczęciu przygody z drukiem i walczyć o swoje cele, wybierając jednocześnie metody energooszczędne i ekologiczne.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZbliża się HLTH: organizatorzy wiodącego w USA wydarzenia z zakresu innowacji w służbie zdrowia przedstawiają pierwszych partnerów europejskiej edycji
Następny artykułТрамп заявив про “пекельну розплату” для Путіна