A A+ A++

SZANGHAJ, 18 stycznia 2024 r. /PRNewswire/ — UnionPay, jedna z największych na świecie marek usług płatniczych, wkracza w nowy rozdział swojego rozwoju po zwiększeniu międzynarodowego zasięgu akceptacji do 183 krajów i regionów oraz przekroczeniu progu 230 milionów wydanych kart poza Chinami kontynentalnymi.

Dzięki dwudziestoletniemu okresowi działań na rzecz umiędzynarodowienia, firma może wnieść więcej „chińskich rozwiązań” do globalnego sektora usług płatniczych.

Dnia 18 stycznia 2004 r., po uzyskaniu zgody Ludowego Banku Chin, UnionPay uruchomiła usługi kart płatniczych w Hongkongu, wyznaczając początek działań na rzecz umiędzynarodowienia podejmowanych przez chińskie marki kart płatniczych.

W 2012 r. utworzono spółkę UnionPay International skupiającą się na działalności międzynarodowej. Jej strategia międzynarodowa ewoluowała od „usług kart płatniczych podążających wszędzie, gdzie udają się Chińczycy” do bardziej pojemnego hasła „globalna sieć, międzynarodowa marka”, w celu lepszego wsparcia decyzji Chin w sprawie większego otwarcia się na świat i ustanowienia wysokich standardów w sektorze usług płatniczych.

Wraz z niedawnym wprowadzeniem usług kart płatniczych UnionPay w Salwadorze, globalny zasięg akceptacji płatności tymi kartami obejmuje 66,4 milionów internetowych i tradycyjnych punktów sprzedaży poza Chinami kontynentalnymi. Karty UnionPay są wydawane w 81 krajach i regionach poza Chinami kontynentalnymi. Obecnie UnionPay International współpracuje z ponad 2 600 instytucjami na całym świecie.

Pierwszy wybór turystów

Podczas gdy chińska branża usług płatniczych zmieniała się dynamicznie w okresie ostatnich dwudziestu lat, UnionPay International aktywnie rozwija potencjał usługowy swojej sieci, zróżnicowaną ofertę produktową i udoskonalone metody płatności w celu zapewnienia usług płatniczych wysokiej jakości zarówno dla mieszkańców Chin jak i pochodzących z innych krajów osób zaangażowanych w działalność handlową i współpracę.

W okresie przerwy noworocznej, Chińscy turyści świętujący rozpoczęcie nowego roku na całym świecie przekonali się, że charakterystyczne trójkolorowe logo można znaleźć wszędzie, zarówno na ulicach Hongkongu i Makau, jak i w punktach handlowych w Bangkoku, Tokio, Abu Dhabi i w wielu innych miejscach.

Według biuletynu Nilson Report, UnionPay stała się najszerzej akceptowaną międzynarodową marką kart na całym świecie. Od momentu dokonania pierwszej transakcji kartą UnionPay w Hongkongu, karty te są akceptowane w 183 krajach i regionach całego świata, spośród których 99 krajów i regionów zapewnia obsługę z wykorzystaniem produktów płatności mobilnych UnionPay. Wskaźniki akceptacji kart i produktów UnionPay w regionie Azja-Pacyfik, w Europie i Ameryce Północnej oraz w innych regionach wzrosły do poziomu około 80 procent.

Setki tysięcy przedsiębiorców w Hongkongu i Makau, miliony w Korei Południowej i niemal wszystkie punkty handlowe akceptujące płatności za pośrednictwem kodów QR w Malezji i Sri Lance obsługują transakcje realizowane w aplikacji UnionPay.

Opierając się na fundamencie praktyczności, UnionPay International współpracuje na szeroką skalę z przedstawicielami wielu branż w celu stworzenia bogatego ekosystemu płatności UnionPay, zapewniając posiadaczom kart większą wygodę i prostotę dokonywania płatności.

Tylko w 2023 r. biura turystyczne w Australii, Południowej Afryce, Singapurze, Tajlandii i Arabii Saudyjskiej, międzynarodowa grupa sprzedaży bezcłowej DFS, platforma usług turystycznych Trip.com, czy agencja podatkowa Planet Tax Free, współpracowały z UnionPay International, umacniając swoje możliwości płatnicze w ramach takich usług jak rezerwacja noclegu w hotelu, transport, gastronomia i handel detaliczny.

Usługi płatnicze UnionPay obecne są w ponad 5 000 zagranicznych szkołach, 10 największych międzynarodowych sieciach hoteli, renomowanych liniach lotniczych, podmiotach świadczących międzynarodowe usługi transportowe, jak kolej China-Laos Railway oraz usługi transportu publicznego w popularnych miejscowościach turystycznych.

Ścisła współpraca w zakresie płatności transgranicznych pomiędzy komercyjnymi bankami a UnionPay International umożliwiła zapewnienie mieszkańcom spersonalizowanej oferty. Szereg banków komercyjnych wprowadziło unikatowe produkty obejmujące karty UnionPay, takie jak karty umożliwiające zwrot środków (cashback) w ramach płatności transgranicznych, Prestige Asia, karty tematyczne „Podróżuj po Korei Południowej” i wiele więcej, spełniając różnorodne potrzeby klientów. Po podłączeniu do Platformy Sieci Płatności aplikacji UnionPay, aplikacje bankowe mogą również bezpośrednio korzystać z kodów QR UnionPay do akceptacji płatności poza granicami kraju.

Globalna ekspansja

Od przywrócenia ruchu transgranicznego, międzynarodowe wydarzenia, takie jak Targi Kantońskie czy targi importowe China International Import Expo odbywają się z sukcesem w Chinach, co sprawia, że kluczowej wagi nabrało świadczenie wysokiej jakości usług płatniczych na rzecz zagranicznych gości.

Obecnie poza Chinami kontynentalnymi wydano ponad 230 milionów kart UnionPay w 81 krajach i regionach, oraz wprowadzono 180 lokalnych portfeli UnionPay w 35 krajach i regionach. Te zróżnicowane produkty płatnicze UnionPay obejmują wiele funkcji, w tym czytniki kart i wypłatę gotówki, spełniając potrzeby związane zarówno z czynnościami życia codziennego jak i z płatnościami transgranicznymi i plasując UnionPay na pozycji preferowanej marki usług płatniczych wśród osób odwiedzających Chiny.

Podróż ta rozpoczęła się od akceptacji kart UnionPay w chińskim Hongkongu, gdzie w tym samym roku Bank of China (Hongkong) wydał pierwszą lokalną kartę UnionPay. Wyznaczyło to początek lokalizacji działalności UnionPay International i eksploracji możliwości usług płatniczych skierowanych do mieszkańców całego świata.

Obecnie w Regionie Wielkiej Zatoki Guangdong-Hongkong-Makau wydano łącznie 30 milionów kart UnionPay. W krajach i regionach zaangażowanych w realizację Inicjatywy Pasa i Szlaku (Belt and Road Initiative) łączna liczba wydanych kart osiągnęła poziom 170 milionów. W takich krajach jak Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kenia, Mongolia, Singapur i Kazachstan, UnionPay stała się popularną kartą płatniczą, preferowaną przez lokalnych studentów, pracowników i nauczycieli, co sprawiło, że stała się częścią życia tamtejszych społeczności.

Karty te mogą być stosowane w Chinach w niemal wszystkich terminalach POS i sytuacjach, w tym w ramach płatności za usługi transportu publicznego, zakupów w aplikacji Taobao, rezerwacji biletów w serwisie Trip.com, czy zamawiania przejazdu w aplikacji Didi i jedzenia w aplikacji Meituan.

Czerpiąc z doświadczeń nabytych w związku z promowaniem płatności z użyciem kodów QR na rynku krajowym, UnionPay nieustannie poszerza gamę mobilnych usług płatniczych dostępnych dla użytkowników mieszkających poza Chinami kontynentalnymi.

W 2018 r. uruchomiona została wersja aplikacji UnionPay dostępna w Hongkongu i Makau. Firma UnionPay International następnie przystąpiła do innowacji modeli współpracy, wspierając zagraniczne portfele i przypisywanie do nich kart UnionPay lub wydawanie wirtualnych kart UnionPay w ramach aplikacji partnerów. Daje to użytkownikom możliwość korzystania ze znanych lokalnych produktów płatniczych w Chinach kontynentalnych bez konieczności zakładania dodatkowego rachunku czy pobierania aplikacji dostępnej na rynku tego kraju. Uwierzytelnienie może być dokonywane za pośrednictwem instytucji lokalnych, co eliminuje wymóg udostępniania wrażliwych danych osobowych na platformach zewnętrznych.

Wiodące chińskie rozwiązanie

Świadcząc wysokiej jakości usługi płatnicze dla cudzoziemców przebywających w Chinach, UnionPay International współpracuje z bankami centralnymi, krajowymi sieciami płatniczymi i stowarzyszeniami instytucji płatniczych z różnych krajów w celu opracowania standardów technicznych dla sieci płatniczych, kodów QR i kart z chipami. W ramach tych działań dostarcza więcej „chińskich rozwiązań” do globalnego sektora usług płatniczych.

Dostosowując się do trendów rozwoju branży, UnionPay International aktywnie poszukuje nowych strategii ukierunkowanych na budowę globalnej sieci poprzez rozwój zarówno płatności za pomocą karty jak i płatności mobilnych.

W ostatnich latach wiele krajów przyspieszyło budowę lokalnych sieci płatniczych i promuje interoperacyjność pomiędzy różnymi sieciami. Od 2023 roku, UnionPay International współpracuje z lokalnymi sieciami w 15 krajach i regionach na rzecz interoperacyjności kodów QR. Zrealizowano lub rozpoczęto wdrażanie szesnastu projektów, obejmujących sieci płatnicze z krajów Azji Południowo-Wschodniej, takie jak PayNet w Malezji, NAPAS w Wietnamie, Bakong w Kambodży i LAPNet w Laosie. Zasięg akceptacji płatności za pośrednictwem kodów QR UnionPay poza Chinami kontynentalnymi wzrósł do 6,5 milionów punktów handlowych w 45 krajach i regionach. Daje to ogromną przewagę produktom płatniczym UnionPay w regionie Azji-Pacyfiku.

Zdjęcie – https://mma.prnewswire.com/media/2316542/image_825383_32511551.jpg 

Źródło: UnionPay International

Źródło informacji: PR Newswire

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBydgoska działaczka na liście płac TVP. Porównywała dzieci z in vitro do hodowli psów
Następny artykułIga Świątek po meczu z Collins: Nie miałam poczucia kontroli