Uruchomienie własnego sklepu internetowego wcale nie jest takie proste.
Oprócz marketingu oraz dostosowania oferty do potrzeb rynku musisz zadbać o wybór odpowiedniej domeny i hostingu dla biznesu w e-commerce. Zobacz poradnik, jak wybrać domenę o prostej nazwie i zwiększyć rozpoznawalność sklepu internetowego.
Proste adresy URL są obecnie pożądane nie tylko przez wyszukiwarki internetowe, ale też przez użytkowników. Dobra domena dla Twojego sklepu internetowego powinna być nie tylko prosta i łatwa do zapamiętania. Pamiętaj, aby umieścić w niej nazwę swojego biznesu.
To podstawa, aby skutecznie promować nowy biznes, np. w wynikach wyszukiwania Google.
Jaka powinna być domena dla sklepu internetowego? Najlepsze porady w pigułce
Idealna domena dla sklepu internetowego to taka, która jest w pełni zoptymalizowana
i pozwala na łatwe zapamiętanie adresu przez użytkownika. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak stworzyć domenę i wymyślić jej nazwę, by zmaksymalizować szanse
na osiągnięcie sukcesu w branży e-commerce.
- Nazwa domeny musi być krótka i łatwa w wymowie.
- Powiąż nazwę z brandem firmowym.
- Zadbaj o wartościowe rozszerzenie domeny, najlepiej z końcówką „.pl” lub „.com”.
- Użyj słowa kluczowego w nazwie domeny. Takie działania wspomagają procesy SEO podczas pozycjonowania witryny.
- Staraj się nie tworzyć plagiatów.
Pamiętaj też o tym, że dobra domena powinna jasno opisywać zawartość strony. Dzięki temu potencjalny klient sklepu internetowego wie, czego może spodziewać się po wejściu na dany adres.
Jak kupić domenę dla sklepu internetowego? Krok po kroku
Przed uruchomieniem biznesu e-commerce musisz zadbać o to, aby wybrać szybki hosting dla strony oraz przejrzysty adres domeny. Zanim tego dokonasz, wybierz renomowanego dostawcę, u którego trzeba dokonać rejestracji domeny oraz opłacić usługę.
Cała procedura wykupienia domeny przebiega następująco:
- Wybierasz dostawcę usług domenowych.
- Sprawdzasz dostępność adresu w wyszukiwarce.
- Wybierasz domenę i opłacasz usługę – najczęściej w ramach rocznego abonamentu dostępowego, który trzeba odnowić po roku.
Usługodawca zarejestruje Twoją domenę, a w razie potrzeby zaproponuje też korzystne rozwiązania hostingowe. To niezbędne wsparcie, bez którego nie będziesz w stanie uruchomić stabilnego sklepu internetowego.
Domena sklepu internetowego a pozycjonowanie – to musisz wiedzieć!
Na etapie wybierania nazwy domeny dla swojego sklepu internetowego, musisz dokonać weryfikacji słów kluczowych popularnych dla branży, w której chcesz działać. Już od kilku lat słowa kluczowe w nazwie domeny nie są czynnikiem rankingowym dla Google. Mimo to warto je umieszczać, o ile to możliwe.
Domena jest podstawą do kreowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w sieci. Głównie z tego względu staraj się tworzyć taką nazwę, która będzie estetycznie wyglądać
w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo przejrzysta domena od razu skojarzy się użytkownikom Internetu z profilem działalności firmy, a więc zwiększy poziom konwersji na stronie.
Artykuł zewnętrzny
Autor: Debica24.eu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS