A A+ A++

Epidemia jest ciągle tematem numer jeden w Polsce, także w powiecie lidzbarskim. Zadaliśmy więc kilka pytań związanych z funkcjonowaniem szpitala i przychodni dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Lidzbarku Warmińskim Agnieszce Lasowej.

— Jakie konkretnie procedury i ograniczenia zostały wdrożone w naszym szpitalu?
— Przy wejściu do szpitala oraz do szpitalnej izby przyjęć zostały zamontowane domofony. Przy domofonach pełnią dyżur zespoły medyczne, które przeprowadzają wstępny wywiad medyczny oraz ustalają czy pacjent przebywał w miejscu występowania zakażenia nowym koronawirusem lub czy miał kontakt z osobą zakażoną, lub kontakt z osobą objętą kwarantanną. W sytuacji gdy zespół medyczny stwierdzi, że istnieje podejrzenie zakażenia koronawirusem, kieruje pacjenta do izolatki (wejście do niej znajduje się na zewnątrz budynku przy izbie przyjęć). Tam, po zdezynfekowaniu rąk i założeniu maseczki, pacjent oczekuje na lekarza.
Wszystkie poradnie specjalistyczne zostały zaopatrzone w telefony. W godzinach pracy poradni udzielane są teleporady i wystawiane e-recepty i e-zwolnienia.

— Czy planujecie ustawienie namiotu-śluzy?
— W chwili obecnej nie ma takiej potrzeby. Namioty – śluzy stawiane są przed szpitalami zakaźnymi w celu przeprowadzenia wstępnej segregacji pacjentów. W posiadaniu namiotu w naszym powiecie jest Komenda Straży Pożarnej, od której otrzymałam obietnicę, że gdyby zaistniała konieczność stawiania namiotu – śluzy, namiot stanie w ciągu 20 minut.

— Jak dużo zabiegów i planowanych operacji zostało odwołanych? Czy szpital ograniczył je jedynie do tych ratujących życie?
— Odwołane zostały wszystkie zabiegi planowane. Wstrzymane zostały również odwiedziny pacjentów w szpitalu.

— Jak powinni zachowywać się potencjalni pacjenci, którzy będą zmuszeni odwiedzić szpital i przychodnię?
— Pacjenci kontynuującym opiekę w konkretnej poradni specjalistycznej i wymagającym okresowej kontroli powinni korzystać z teleporad. Telefonicznie należy zgłaszać konieczność przepisania leków do kontynuacji leczenia. Również telefonicznie, bez wychodzenia z domu należy kontaktować się z lekarzem rodzinnym POZ/lekarzem NiŚOZ, w celu uzyskania porady lub recepty. Dzięki zdalnemu kontaktowi pacjenta z lekarzem, znacznie ograniczamy możliwość zakażenia się koronawirusa.
Przebywając na terenie przychodni lub szpitala pacjenci powinni stosować się do zaleceń personelu.
lub

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPłyn do dezynfekcji z Orlenu wyprzedał się… w 10 minut
Następny artykułApel do mieszkańców gminy Trawniki