Inwentaryzacja przeprowadzona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wykazała, że w 42 lokalizacjach na autostradach A1 i A4 oraz drogach ekspresowych S1, S52 i S86 znajdują się niebezpieczne prześwity między elementami konstrukcyjnymi mostów i wiaduktów. Jeśli w miejscu takim dojdzie do wypadku, istnieje ryzyko, że w szczelinę taką może wpaść człowiek, a to często oznacza upadek z bardzo dużej wysokości.
Spośród zinwentaryzowanych 1537 prześwitów o szerokości minimum 10 cm, do zabezpieczenia wytypowano 42 lokalizacje. Na pozostałych zainstalowane zostały tabliczki ostrzegające przed możliwością upadku z wysokości. Znalazły się one w miejscach, gdzie występuje ruch pieszych.
W miejscach, gdzie brakuje oświetlenia, a prześwit może być zagrożeniem dla człowieka, GDDKiA zamierza montować dodatkowe zabezpieczenia, dostosowane do obiektu, gdzie występuje prześwit. Może być to ażurowa płyta lub siatka z tworzywa sztucznego lub drutu.
Drogowcy zapowiadają, że do końca roku zabezpieczenia takie pojawią się na autostradzie A1 (4 szt.), autostradzie A4 (27 szt.), drodze ekspresowej S1 (4 szt.), na drodze ekspresowej S86 (6 szt.) i na drodze ekspresowej S52 (1 szt.). Całość prac powinna zakończyć się do 30 grudnia 2021 r.
Cieszy nas, że GDDKiA dostrzega zagrożenia, na które narażeni są niechronieni uczestnicy ruchu drogowego. Zabezpieczone prześwity na autostradach i ekspresówkach z pewnością ochronią uczestników wypadków przed poważniejszymi konsekwencjami. Szkoda tylko, że w ślad za tak odpowiedzialną polityką nie idą dalsze zmiany – likwidacja barier linowych i montaż osłon podpór aluminiowych barier energochłonnych. Oba te rozwiązania mogą być śmiertelnie niebezpieczne dla motocyklistów, którzy, podobnie jak piesi, także zaliczani są do niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Przeczytaj także: bariery linowe postrachem motocyklistów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS