A A+ A++
  • 202 kg na sucho i 230 mm skoku zawieszenia – DesertX zapowiada się na pustynnego dzika.
  • Silnik pochodzi z Multistrady V2, ale skrzynia biegów została zmodyfikowana.
  • Model DesertX można w kontekście wyposażenia opisać jako “wszystkomający”. 

Ducati odsłoniło wreszcie długo oczekiwany model DesertX – zgrabne adventure inspirowane pustynnymi rajdami długodystansowymi. Motocykl ten będzie bezpośrednim konkurentem MV Agusty Lucky Explorer. Projekt DesertX zakładał stworzenie motocykla zorientowanego przede wszystkim na pokonywanie bezdroży, sprawdzającego się także podczas jazdy drogami utwardzonymi.

W oczy rzuca się dość surowa forma, kontrastująca z wymyślnymi kształtami linii Multistrada. Ma ona nawiązywać do maszyn startujących w rajdzie Paryż-Dakar w latach 80. Ducati wyraźnie, wspólnie z MV Agustą, tworzy tym samym nową klasę premium w segmencie adventure, która obejmować będzie motocykle w stylizacji retro, dysponujące dużą dzielnością terenową i wyposażone w najnowocześniejsze systemy – zarówno elektroniczne, jak i mechaniczne.

Ducati DesertX – zawieszenia, koła i hamulce

Ducati DesertX oparte zostało na stalowej ramie kratownicowej, zaprojektowanej dla maksymalnej optymalizacji masy, przy zachowaniu wysokiej sztywności. Motocykl na sucho waży zaledwie 202 kg. Zawieszenie pochodzi od Kayaby – z przodu znalazł się widelec upside-down z goleniami o średnicy 46 mm i skoku 230 mm. Z tyłu zastosowano centralny amortyzator o skoku 220 mm. Prześwit motocykla to 250 mm.

Ducati

Model DesertX toczy się na 21-calowym kole z przodu i 18-calowym z tyłu, obutych w bezdętkowe opony Pirelli Scorpion Rally STR, 90/90-21 i 150/70 R18. Zatrzymywanie powierzono rzecz jasna Brembo – z przodu zastosowano radialne, czterotłoczkowe zaciski M50 na dwóch tarczach 320 mm, sterowane precyzyjną pompą promieniową, z tyłu dwutłoczkowy zacisk na pojedynczej tarczy 265 mm.

Dużą wagę przywiązano w modelu DesertX do ergonomii. Pozycja za kierownicą jest komfortowa, a jednocześnie pozwala na precyzyjne wyczucie motocykla, zarówno podczas jazdy na siedząco, jak i stojąco. Wysokość kanapy wynosi 875 mm, dostępne jest także akcesoryjne niższe siodło. Sporym atutem modelu DesertX jest 21-litrowy zbiornik paliwa, który można dodatkowo uzupełnić akcesoryjnym zbiornikiem 8-litrowym. Na pokład motocykla można zabrać prawie 120 l bagażu, który zmieści się w trzech kufrach.

Ducati DesertX – silnik, napęd i elektronika

Sercem maszyny jest znany z Multistrady V2, chłodzony cieczą silnik Testastretta 11° Desmo o pojemności 937 cm3. Generuje on moc 110 KM przy 9250 obr/min i maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 6500 obr/min. Dla potrzeb modelu DesertX skrócono przełożenia biegów 1-5. Szczególnie krótkie są dwa pierwsze, co ma ułatwić jazdę z małą prędkością w trudnym terenie. Szósty bieg pozostawiono niezmieniony, by zapewnić komfort podróży przy prędkościach autostradowych.

{% image id=325484 align=left x=740 y=0 %}

W standardowym wyposażeniu znalazły się liczne systemy elektroniczne, znane z innych modeli włoskiego producenta. Znajdziemy tutaj zatem 6 trybów jazdy (Sport, Touring, Urban, Wet, Enduro, Rally) współpracujących z 4 trybami mocy (Full, High, Medium, Low). Każdy z trybów jazdy sterowany jest bezwładnościowym czujnikiem Bosch IMU, dzięki czemu możliwe jest zastosowanie kolejnych systemów elektronicznych sterujących motocyklem: kontroli hamowania silnikiem (EBC), kontroli trakcji (DTC), kontroli wheelie (DWC), quickshiftera (DQS) oraz działającego w zakrętach ABS-u. Ten ostatni system można ustawić na jednym z 3 poziomów zależnych od sytuacji na drodze i umiejętności kierowcy. W trybach jazdy przeznaczonych do jazdy w terenie (Enduro i Rally), ABS można całkowicie dezaktywować.

Rolę deski rozdzielczej pełni napakowany elektroniką 5-calowy wyświetlacz TFT, obsługujący wszystkie systemy motocykla. Można sparować go ze smartfonem, by korzystać z dodatkowych funkcji takich jak obsługa połączeń, czy nawigacja GPS. Kokpit można ustawić w jednym z dwóch trybów – standardowym i rajdowym. Ta pierwsza opcja dostarcza wszystkie informacje drogowe: obroty silnika, prędkość, włączony bieg, czy poziom paliwa. W trybie rajdowym kierowca ma do dyspozycji funkcję Trip Master, czyli symulację roadbooka z możliwością ręcznego zerowania licznika kilometrów za pomocą przycisków przy lewej manetce.

Ducati DesertX 2022Ducati

Produkcja motocykla ma rozpocząć się w maju 2022 roku. W ofercie znajdzie się także wersja dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Każdy egzemplarz zostanie objęty 4-letnią gwarancją producenta bez limitu przebiegu. Cena nie została jeszcze ustalona.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW DOBREJ FORMIE – MIKOŁAJKI NA SPORTOWO Z AKADEMIĄ BIEGOWĄ ŻARY
Następny artykułAndrij Szewczenko kontra Hatem Trabelsi | BRAMA DNIA