A A+ A++

W stawce 54 startujących kierowców, w pierwszym podjeździe wyścigowym 3 rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski dotychczasowy lider klasyfikacji generalnej cyklu, Waldemar Kluza (ponad 1000-konny Mitsubishi Lancer EVO AMS) był szybszy od ubiegłorocznego wicemistrza Polski Sebastiana Steca (Mitsubishi Lancer EVO VI) zaledwie o 0,7 sekundy. W drugim podjeździe, Kluza znów okazał się szybszy od Steca, tym razem o 0,885 sekundy wygrywając rundę w klasyfikacji generalnej i umacniając się na pozycji lidera GSMP. Stec jutro podczas uroczystego podsumowania wyścigu stanie na drugim stopniu podium, które uzupełni Gabriel Kubit (Lotus Exige/Elise).

Sobotnia odsłona wyścigu nie była szczęśliwa dla bardzo szybko jeżdżącego Grzegorza Rożalskiego który podczas porannego pierwszego podjazdu treningowego uderzył w barierę, a podczas pierwszego biegu wyścigowego naprawionym przez serwisantów autem zaliczył poważnie wyglądająca kolizję, niszcząc przód swojego Mitsubishi Lancera. Podczas treningu kontakt z barierą miał także powracający do wyścigów Robert Sługocki, ale mechanikom udało się naprawić przód Lancera i zakopiańczyk wygrał mocno obsadzoną klasę 2b.

W sumie, przez cały dzień, czerwona flaga wstrzymująca wyścig pojawiła się na torze aż osiem razy, po kolizjach i awariach technicznych samochodów.

W kategorii narodowej, w której klasyfikowani są kierowcy aut z utraconą homologacją międzynarodową pewnie zwyciężył nieczęsto pojawiający się w wyścigach górskich Teodor Kocur, kierujący cross-carem Semog Bravo. Wśród kierowców aut z napędem na przednią oś najszybciej Hondą Integrą KMS pojechał Grzegorz Musz, w grupie aut RWD (tylny napęd) tryumfował wspomniany Gabriel Kubit. Podczas GSMP prowadzona jest także klasyfikacja E0, dedykowana początkującym bądź powracającym po dłuższej przerwie zawodnikom. Wśród wyścigowej młodzieży najlepszy w 3 rundzie GSMP okazał się Sebastian Matuszewski (Honda Civic). W klasyfikacji historycznej GSMP po raz kolejny najszybciej pojechał Wojciech Myszkier (VW Golf).

Równie emocjonujący co w czołówce, był przebieg rywalizacji w poszczególnych klasach. Np. w kl. 5a różnica pomiędzy zwycięzcą – Jarosławem Adamiakiem (Honda Civic, naprawiona po awarii na drugim podjeździe treningowym) a drugim Leonem Zardzewiałym wyniosła zaledwie 0,7 sekundy.

W niedzielę rozegrana zostanie 4 runda GSMP.

W stawce zawodników zadebiutowała jedna dziewczyna, 17-letnia Martyna Serafin (Renault Clio), dla której był to pierwszy tej rangi wyścig w życiu. Na trasie oklaskiwano także wyścigowego weterana, „Naczelnika” Jana Kościuszko, jadącego zabytkowym Fiatem 125p.

informacja prasowa

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułРосійські окупанти перетворили острів Джарилгач на полігон і чинять екоцид – Генштаб
Następny artykułHołowczyc i Kurzeja na podium