Po kilkumiesięcznym przestoju, inwestycja wreszcie ruszyła. Wiata na stacji Świdnik Miasto została szczelnie ogrodzona i niebawem zniknie. Na jej miejscu stanie budynek modułowy z wieżą i zamkniętą poczekalnią dla podróżnych. Nie ma dużo czasu, bo pod koniec marca przyszłego roku nowy dworzec ma być gotowy.
Pierwsze informacje o przebudowie dworca na stacji Świdnik Miasto pojawiły się już ponad 2 lata temu. Wówczas inwestycja znalazła się na liście przedsięwzięć planowanych przez kolej. Równocześnie okazało się, że w planach PKP nie ma remontu wiaty, ale jej wyburzenie i w jej miejscu wybudowanie nowego gmachu, znacznie mniejszego.
Samo rozstrzyganie przetargu na kilkadziesiąt inwestycji tego typu zlokalizowanych w różnych zakątkach kraju, trwało wiele miesięcy. Ostatecznie ponad rok temu udało się znaleźć wykonawcę. Od tamtej pory znowu o inwestycji zrobiło się cicho. Sprawa odżyła w lipcu tego roku. Do Świdnika zjechali przedstawiciele kolei oraz ministerstw i ogłosili rozpoczęcie inwestycji.
– Dworzec Świdnik Miasto wymaga budowy od nowa – mówił Tomasz Gontarz, zastępca dyrektora w biurze ministra infrastruktury.
Oznacza to, że gmach z 1967 roku zostanie w pierwszym etapie inwestycji zburzony. W kolejnym, za 4,5 mln zł, zostanie zbudowany dworzec systemowy. Przedsięwzięcie ma się zakończyć w przyszłym roku.
Dworzec Świdnik Miasto miał powstać w formule Innowacyjnego Dworca Systemowego i odznaczać się nowoczesną formą architektoniczną.
– Będzie to budynek parterowy, z ogrzewaną poczekalnią dla pasażerów oraz toaletami dostępnymi również dla osób niepełnosprawnych – wyliczał Szymon Gałecki, dyrektor biura inwestycyjnego PKP.
Jak wówczas zapowiadano, wyburzenie wiaty kolejowej miało się rozpocząć w ciągu najbliższych dni, ale nie wystartowało. Choć trzy tygodnie temu przedstawiciele PKP zapewniali, że inwestycja trwa. – W chwili obecnej wykonawca prowadzi prace przygotowawcze, mające na celu przeniesienie licznych urządzeń teletechnicznych i ich montażu oraz uruchomienia w nowych kontenerach i szafach teletechnicznych – informowała Magdalena Grosik, z biura komunikacji PKP S.A.
Kilka dni temu prace wyszły „na zewnątrz” budynku. Wiata dworcowa została ogrodzona i jest przygotowywana pod wyburzenie. Wykonawca ma niewiele czasu, bo inwestycję powinien zakończyć już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Jego zadaniem, oprócz przeprowadzenia prac rozbiórkowych, będzie budowa nowego dworca składającego się z dwóch części połączonych wiatą. W pierwszej z nich, będzie mieścić się poczekalnia oraz toalety ogólnodostępne.
W drugiej tzw. miejskiej, niewielki lokal komercyjny. Pod wiatą zaprojektowano stojaki dla jednośladów, a także stację naprawy rowerów. Elementem dekoracyjnym będzie wieża zegarowa o wysokości prawie 8 metrów. Dworzec ma być również wyposażony w biletomaty, nowoczesny system informacji głosowej oraz elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów.
Artykuł przeczytano 519 razy
Last modified: 19 października, 2020
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS