A A+ A++

Na spotkanie zapraszaliśmy w artykule pt. Przebudowa trasy 858. W czwartek spotkanie informacyjne.

Konsultacje zorganizowano przy udziale przedstawicieli władz samorządowych, w tym starosty Andrzeja Szarlipa, czy wójta gminy Biłgoraj Wiesława Różyńskiego. Obecni byli też wicemarszałek województwa lubelskiego Michał Mulawa i Paweł Szumera, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich. Z zaproszenia skorzystało kilkudziesięciu mieszkańców, którym założenia koncepcji tłumaczyli przedstawiciele firmy projektowej. Wszystkich gości powitał członek Zarządu Powiatu Jan Małysza.

Dzisiejsze spotkanie jest typowo techniczne, bo tak właśnie wygląda proce budowy dróg – rozpoczął Michał Mulawa i dodał: – Mocno wzięliśmy się za budowy dróg w powiecie biłgorajskim, a szkieletem komunikacyjnym są drogi wojewódzkie, w tym ta nr 858. Przez wiele lat nie było decyzji dotyczącej przygotowania dokumentacji tej drogi. My taką decyzję podjęliśmy, dokumentacja jest realizowana zarówno na odcinku przez Zwierzyniec do Szczebrzeszyna, w tym przypadku mamy już nawet decyzję środowiskową, jak również na odcinku Biłgoraj do granicy z województwem podkarpackim.

– Inwestycja ta będzie bardzo skomplikowana, przetarg na dokumentację powtarzaliśmy trzykrotnie. Podpisaliśmy w końcu umowę z firmą projektową opiewającą na 3,4 mln zł i dziś jesteśmy na etapie konsultacji – dodał Mulawa.

W ramach inwestycji zakłada się:
– wykonanie jezdni
– przebudowę skrzyżowań
– budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Krzeszowskiej i ul. Granicznej
– budowę chodników, ścieżek rowerowych
– budowę zatok autobusowych
– budowę nowego mostu na Białej Ładzie
– przebudowę przepustów
– budowę systemu odwodnienia, kanalizacji deszczowej
– budowę innych sieci uzbrojenia terenu

Nie przewiduje się za to żadnych wyburzeń istniejących budynków. Szerokość drogi ma wynieść 7m, a szerokość poboczy to 1,25m. Ścieżki rowerowe mają mieć szerokość od 2,5 do 3m.

Paweł Szumera prosił, by ewentualne wnioski składać w ciągu najbliższych tygodni, by możliwe było ich uwzględnienie przez projektantów.

Mieszkańcy pytali m.in. o zjazdy, o odwodnienie terenu, ale też o pozostawienie przydrożnych kapliczek podczas przebudowy trasy. Padały też pytania dotyczące przeprowadzenia natężenia ruchu w tym miejscu, mieszkańcy obawiali się zwiększenia natężenia po przebudowie tej trasy. Paweł Szumera wyjaśniał, że badania takie przeprowadza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad co 5 lat. Natomiast należy pamiętać, że jest to najkrótsze połączenie z Via Carpatia, jednak to teren o bardzo gęstej zabudowie i zwiększenie ruchu byłoby niebezpieczne dla mieszkańców.

Nie planuje się ograniczenia prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym, a takie pytanie również się pojawiło.

Szacujemy, że przebudowa tej drogi to koszt ok. 100 mln zł, jesteśmy na początku drogi, na początku procesu inwestycyjnego, przed nami spotkania w terenie, w Starostwie, na pewno nie uda się zadowolić wszystkich. Droga ta jest ważna z wielu względów, przede wszystkim z gospodarczego punktu widzenia, ale też z powodów turystycznych. Przez wiele lat nie było woli, by za tę drogę się wziąć. Teraz taka wola jest – podsumował marszałek Mulawa.

Będziemy wsppierać tę inwestycję na każdym etapie – mówił wójt gminy Biłgoraj Wiesław Różyński.

Odcinek od Zwierzyńca do Szczebrzeszyna ma pochłonąć więcej niż 200 mln zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHoroskop na ostatnie dni marca. Trzy znaki mają przed sobą dobry czas
Następny artykułAtol Oleśnica zmniejszył stratę