A A+ A++

Agnieszka Kister podkreślała, że ostatnie trzy miesiące były dla Centrum testem radzenia sobie w trudnych sytuacjach pod presją czasu. – System EWP zbudowaliśmy w zaledwie jeden weekend. Dzisiaj osadza się na nim walka z #COVID19 w sektorze zdrowia – mówiła. Przypomniała, że w ramach EWP prowadzone są np. zlecenia wszystkich testów na koronawirusa czy gromadzone informacje na temat osób przebywających na kwarantannie. System stale jest optymalizowany i rozwijany.

Według Agnieszki Kister, wśród wyzwań, jakie stoją przed Polską i innymi krajami w najbliższych latach, jednym z najczęściej przywoływanych aspektów poprawy naszego życia jest obszar ochrony zdrowia. – 97 proc. Polaków uważa, że nowe technologie są kierunkiem, który powinnyśmy wykorzystać i rozwijać. Podobnie jest na świecie, gdzie coraz częściej mówi się o społeczeństwie 5.0, w którym robotyka, sztuczna inteligencja, internet rzeczy są rozwiązaniami, które mają pomóc w sprostaniu wyzwaniom współczesności, także w obszarze ochrony zdrowia – mówiła dyrektor Kister.

Zaproszeni goście, w tym Marcin Grabowski, dyrektor departamentu informatyki w NFZ, podkreślali, jak dużo udało się osiągnąć w zaledwie trzy miesiące. Imponujące wrażenie robi między innymi czas zbudowania systemu EWP, ale także rola jaką odegrała e-recepta i rozwiązania z zakresu telemedycyny. Zdaniem rozmówców, propagatorzy informatyzacji usług w ochronie zdrowia otrzymali dzięki epidemii dodatkową “legitymizację” swoich działań w tym obszarze.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGdańsk. Rok więzienia dla wnuka byłego prezydenta RP za pobicie turysty ze Szwecji
Następny artykułPowstaje CPK. W Poznaniu oddano pierwszy obiekt