A A+ A++

Rowery i hulajnogi elektryczne są coraz bardziej popularnymi środkami transportu miejskiego. Od kilku lat Świdnik rozbudowuje sieć miejskich ścieżek rowerowych. Na koniec 2022 roku jej długość wynosiła 17,737 km. Wraz ze ścieżkami zbudowanymi przez innych zarządców dróg mamy ich już około 30 km. Po zbudowaniu kolejnych odcinków w zarządzie miasta powinno być 20,441 km szlaków rowerowych.

Infrastruktura rowerowa tworzy sieć wzdłuż najważniejszych arterii komunikacyjnych. Dociera już do prawie wszystkich szkół, dzięki czemu dzieci chętnie wybierają rowery i hulajnogi w codziennych podróżach po mieście. Bardzo często można również zaobserwować osoby udające się rowerami do pracy.

– Świdnik świetnie nadaje się do organizowania komunikacji rowerowej. Mają na to wpływ jego kompaktowa i w zasadzie płaska powierzchnia oraz zwarta zabudowa. Nie ma przeszkód w postaci przepływających przez środek miasta rzek, torów kolejowych czy obecności jezior. Jest jeszcze kwestia, o której wspomina się rzadko, mianowicie historia Świdnika. Było budowane dla społeczności robotniczej, która zwykle wybierała rower jako najszybszy i najbardziej dostępny środek transportu do pracy. Jak było to powszechne? Widać na starych zdjęciach pracowników WSK. W  jakiś sposób pozostało to w „genach” świdniczan do dziś, bo naprawdę bardzo chętnie przemieszczamy się rowerami. Wracając do teraźniejszości, można powiedzieć, że szkielet komunikacji rowerowej mamy już gotowy. Sądząc po poglądowej mapce, wygląda on naprawdę solidnie. W najbliższym czasie chcemy zainicjować kolejny etap – uzupełnianie braków. Będzie on polegał, między innymi, na połączeniu miejskiej sieci rowerowej z systemem Lublina. Mamy już koncepcję budowy traktu rowerowo-pieszego wzdłuż al. Jana Pawła II. W drugiej kolejności powstanie trasa równoległa do ulicy Dworcowej. Będą to ważne elementy transformacji energetycznej przez zastępowanie ruchu opartego na pojazdach spalinowych ekologicznymi środkami transportu – tłumaczy Marcin Dmowski, zastępca burmistrza.

Ścieżki rowerowe mają w niedalekiej przyszłości powstać przy kolejnych ulicach: Sąsiedzkiej łączącej al. Lotników Polskich z ul. Chryzantemową, wzdłuż ulic Chryzantemowej, Wiejskiej, które praktycznie już powstały i czekają na odbiór, Turystycznej i Skośnej, łącznik od tunelu PKP przy targu do ul. Fabrycznej, ul L. Kaczyńskiego od Armii Krajowej do Działkowca, ul. Dywizjonu 303, Żwirki i Wigury, a także Wyszyńskiego na odcinku od trasy S-17 do ronda Bondosa.

Poza rowerami, w ramach organizacji transportu bezemisyjnego, od 2021 r. na terenie miasta funkcjonuje wypożyczalnia obsługująca 70 hulajnóg elektrycznych, ciesząca się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców.

jmr

Głos Świdnika ściezki rowerowe

Last modified: 22 sierpnia, 2023

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„REFERENDUM TO BILET DO CYRKU”. PiS liczy na metodę Orbana
Następny artykułStartowali najlepsi łucznicy konni w kraju