A A+ A++

Czy jesteś świadomy kosztów wiążących się ze zwolnieniem źle wybranego pracownika? Przepadło kilka wynagrodzeń, które po prostu musiałeś fizycznie wypłacić. Czy to jednak na pewno cała kwota, która rozpłynęła się w powietrzu?

Wielu managerów uważa, że koszty, które firma ponosi wraz ze zwolnieniem pracownika niedługo po rekrutacji, to tylko jego pensja. Nic bardziej mylnego.

Procesy rekrutacyjne zaczęły się długo przed rozmową kwalifikacyjną – napisanie ogłoszenia, wybranie kanałów, którymi chcemy dotrzeć do kandydata oraz w końcu selekcja zgłoszeń. Wbrew pozorom te czynności zabierają dużo czasu. Także, jeżeli zatrudniłeś kogoś, kto się nie sprawdził , możesz ten czas uznać za stracony.

Zwróć także uwagę na ukryte koszty wdrożenia i adaptacji nowego pracownika. Zazwyczaj takie procesy trwają przez cały okres próbny a szkolący często musi poświęcać uczniom większość swojego czasu i uwagi, co uniemożliwia mu wykonywanie własnych obowiązków.

Źle dobrani pracownicy mogą się także przyczynić do osłabienia relacji biznesowych. Niezadowoleni klienci, lub problemy związane z niekompetentnym wykonywaniem powierzonych zadań, mogą stać się prawdziwą zmorą dla pracodawcy.

Jak zatrudniać?

Zastanów się, czy jest sens żądać od kandydata listu motywacyjnego. W zamian poproś w ogłoszeniu o wykonanie jednego, lub dwóch zadań pisemnych, z którymi kandydat będzie miał styczność w trakcie wykonywania swoich obowiązków.

Możesz także zorganizować zadanie, z którym kandydat musiałby sobie poradzić już na rozmowie rekrutacyjnej.

Jeżeli rekrutujesz osoby na stanowisko, które wymaga telefonicznej obsługi klienta, poproś o odegranie np. krótkiej rozmówki telefonicznej. Natomiast, jeśli szukasz kogoś, kto będzie miał bezpośredni kontakt z klientem, zaproponuj odegranie scenki z potencjalnym interesantem.

Niestety nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkich sytuacji. Nawet, jeśli w końcu zdecydujesz się na przeprowadzenie naboru za pośrednictwem profesjonalnej zewnętrznej firmy rekrutacyjnej. Dlatego rzetelnie zaplanuj i dobierz odpowiednie narzędzia, które pozwolą wybrać Ci najlepszego kandydata dla Twojego biznesu, powodzenia!

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRzeczpospolita nie może liczyć na ministra Sikorskiego
Następny artykułDrugi rok serwisu cozadzien.pl w obiektywie – cz. I