A A+ A++

Pewna część z nas doskonale wie o tym, że transport ładunków drobnicowych to w czasach obecnych nie worki o masie do trzydziestu kilogramów, chyba że są to worki z cementem. Natomiast ładunki takie jak granulat jakiegoś tworzywa, który jest też opcją łatwopalną, to specjalne wybitnie trwałe i duże worki, które mogą pomieścić nawet ponad tonę takiego granulatu każdy.

Czy transport ładunków drobnicowych bywa problematycznym?

Wielu z nas myśli, że transport ładunków drobnicowych to także transport piasku lub żwiru, a takowy transportuje się na wywrotkach i przykrywa specjalnymi plandekami, po to by ładunek nie rozsypał się na drodze i by nie stworzył zagrożenia.

Rzecz jasna w podobny sposób nie można przewozić łatwopalnego granulatu jakiegoś tworzywa, bo takowy granulat ładuje się do specjalnych worków, a transportem zajmuje się kierowca z uprawnieniami niezbędnymi do przewozu ładunków łatwopalnych.

Taki kierowca musi być obecnym podczas trwania załadunku i rozładunku, bo tego wymagają procedury. Kluczowe znaczenie ma też i to, by w miarę możliwości wybierał te bardziej bezpieczne trasy, czyli by omijał niebezpieczne i kręte górskie drogi. Wiele znaczy też i to, że takie ładunki zazwyczaj trafiają do fabryk wytwarzających przedmioty z tworzywa.

Czy ładunki niebezpieczne transportuje się też koleją?

Ładunki niebezpieczne takie jak łatwopalny granulat jakiegoś tworzywa transportuje się głównie koleją i głównie w wagonach o znacznej pojemności. Problem tkwi tylko w tym, że tory nie zawsze sięgają miejsca przeznaczenia. Dlatego taki ładunek trzeba przeładować na ten spory samochód dostawczy, po to by dostarczył go do fabryki, w której granulat z tworzywa zmieni się w butelki lub w jakąś obudowę z tworzywa.

Jednym słowem z tego granulatu wytwarza się wiele typów przedmiotów i to na imponującą skalę, czyli popyt na tego typu granulat rośnie z roku na rok, a ostatnio wytwarza się nawet lepsze tego typu tworzywa, czyli te, które o wiele szybciej ulegają biodegradacji.

Te tworzywa wydają się obecnie bardziej modnymi, choć i tak te stare przedmioty z tworzywa ponownie przetapia się na granulat i z niego wykonuje się nowe rzeczy. Tylko ze względu na to, że tworzywa z odzysku są tymi znacznie tańszymi.

Inne rodzaje granulatów

Ludzie wiedzą też i o tym, że jednym z typów granulatu jest pellet, czyli nowy rodzaj opału. Jego sprzedaje się na worki o masie blisko trzydziestu kilogramów, a te worki umieszcza się na paletach i zawija w folię przed wysyłką do klienta indywidualnego. Podobnie rzecz jasna postępuje się z eko groszkiem, czyli z drobnym węglem pakowanym do worków.

Granulatami są też kocie żwirki i suche karmy dla zwierząt i co najciekawsze ich transport wygląda podobnie, czyli do wielkich sklepów dowożą te produkty pociągi towarowe, a do indywidualnych odbiorców mniejsze i większe samochody ciężarowe, bo indywidualni klienci raczej nie biorą więcej niż jedną paletę towaru tego rodzaju. Nie chodzi tu o koszt takich towarów, ale o to, że indywidualny klient zazwyczaj nie ma znacznego zapotrzebowania.

Więcej informacji znajdziesz na https://pks-sa.com/oferta/serwis-drobnicowy/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKukiz: Nie wykluczam startu z list PiS
Następny artykułWyniki ważenia przed PFL 4: Shields vs. Elkin