Czy według nowego Prawa zamówień publicznych istnieje konieczność określenia w opisie przedmiotu zamówienia zapisów dotyczących sposobu dokumentowania zatrudnienia pracowników wykonawcy w zakresie m.in. rodzaju czynności, które oni wykonują, czy sposobu weryfikacji zatrudnienia tych osób (chodzi np. o kierownika budowy, robót, ochronę budowy, pracowników administracyjnych)? Zamówienie, które gmina chce udzielić, dotyczy budowy nowej hali sportowej, a w okresie COVID-19 takie wymogi mogą zniechęcić oferentów.
Zamówienia publiczne – zatrudnianie pracowników wykonawcy
Odpowiedź: Opis przedmiotu zamówienia oprócz wymagań w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy musi zawierać informacje w zakresie: rodzaju czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, sposobu weryfikacji zatrudnienia tych osób (np. umowy o pracę) oraz uprawnień zamawiającego do kontroli spełnienia ww. wymagań zatrudnienia pracowniczego i sankcji w razie ich niespełnienia (np. kary umowne, odstąpienie od umowy).
W tych okolicznościach czynności sprzątania czy prace administracyjno-biurowe wpisują się w cechy stosunku pracy, więc zamawiający powinien zawrzeć stosowne zapisy w opisie przedmiotu zamówienia, a następnie w samej umowie. Prawdopodobnie nie powstanie ten wymóg w odniesieniu do czynności kierownika budowy czy kierownika robót.
(…)
Marcin Nagórek
Fragment artykułu pochodzi z kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Zamów bezpłatny 14-dniowy dostęp do INFORLEX 🡢
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź >>
Komplet Polski Ład – Jak przygotować się do zmian 2022 PREMIUM
Tylko teraz
349,00 zł
614,00 zł
Przejdź do sklepu
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS