A A+ A++

Mieszkanka Płońska straciła pieniądze z konta bankowego. Oszust, który podawał się za pracownika banku, miał, jak to bardzo często bywa wschodni akcent.

Do 57-letniej płońszczanki zadzwonił mężczyzna mówiący ze wschodnim akcentem i przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował kobietę o dużej ilości kradzieży pieniędzy z kont klientów oraz o tym, że sprawa jest już zgłoszona policji.  By anulować wszystkie niepowołane przelewy, 57-latka musiała zainstalować wskazaną przez niego aplikację, a celem weryfikacji tożsamości podać dane, o które ją pytał. Nieświadoma faktycznego zagrożenia kobieta wykonywała polecenia oszusta. Podała mu m.in. osiem środkowych cyfr jej karty bankomatowej oraz datę ważności. Gdy fałszywy bankowiec uzyskał wszystkie interesujące go informacje, zakończył połączenie.

57-latka chwilę później otrzymała kilka wiadomości sms o przelewach różnych kwot pieniędzy z i na jej konto. Gdy następnego dnia pojechała do banku wyjaśnić sytuację, dowiedziała się, że żaden z pracowników do niej nie dzwonił, a z jej konta skradzione zostało ponad 2,5 tys. zł.

Info. KPP

(DK) plonsk24.pl

Zdjęcie ilustracyjne: plonsk24.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЗі львівського аеропорту евакуювали третій цивільний літак
Następny artykułRadni z Koszutki chcą jeszcze większych ograniczeń w parkowaniu. „Miasto zachowało się asekuracyjnie”