A A+ A++

Zeszłotygodniowa konferencja prasowa Małgorzaty Zych z Konfederacji/Ruchu Narodowego, poświęcona była przede wszystkim problemom związanym z dworcem PKP. Lekiem na uzdrowienie tej sytuacji, według M.Zych jest powstanie w mieście centrum komunikacyjnego, o którym mówił również Witold Zych, kiedy pełnił funkcję miejskiego radnego.

Komunikat prasowy: Konferencja prasowa 3 marca 2023 roku

Na konferencji prasowej, która odbyła się 3 marca na dworcu PKP w Tarnobrzegu Małgorzata Zych poinformowała o tym, że w grudniu 2022 roku zarząd PKP zatwierdził Program Inwestycji Dworcowych na lata 2024-2030 w którym remont dworca w Tarnobrzegu znalazł się na według PKP wysokiej pozycji rankingowej 46. Dla tej inwestycji został przyporządkowany priorytet B. Cała lista inwestycji dworcowych PKP składa się z 26 pozycji w priorytecie A oraz 35 pozycji w priorytecie B (rekomendowane do realizacji).

Lista rankingowa opracowana została wg następujących kryteriów inwestycyjnych: wymiana pasażerska, stan techniczny, inwestycje komplementarne, status związany z rejestrem zabytków. Kolejność zamierzeń inwestycyjnych może ulegać modyfikacjom ze względu na uwarunkowania w zakresie pozyskiwania finansowania. Skierowanie do realizacji będzie uzależnione od sporządzenia dokładnego planu finansowego który zostanie przygotowany po przyjęciu ustaleń w związku z nową perspektywą finansową.

Małgorzata Zych oceniła, że pozycja 46 dla dworca w Tarnobrzegu jest dość odległa biorąc pod uwagę fakt, że Tarnobrzeg jest jedynym byłym miastem wojewódzkim w Polsce, które ma zamknięty dworzec, a zakreślona perspektywa czasowa realizacji inwestycji dworcowych jest odległa i w związku z tym władze miasta powinny podjąć inicjatywę polegającą na przystąpieniu do realizacji inwestycji budowy centrum komunikacyjnego tak jak same wskazywały i deklarowały w piśmie z 23 grudnia 2021 roku do PKP S.A. Niestety w ślad za tym jednak nie poszły żadne działania ze strony prezydenta Miasta Tarnobrzega Dariusza Bożka.

Poinformowała również ze zgodnie z odpowiedzią jaką otrzymała w trybie dostępu do informacji publicznej miasto nie podjęło żadnych działań i rozmów z PKP w tej sprawie przez cały 2022. Podkreśliła, że działania w sprawie dworca mają miejsce już od 2017 roku, kiedy na wniosek radnego dra Witolda Zycha miasto podjęło starania o przejęcie dworca i działek go otaczających w celu stworzenia centrum komunikacyjnego. Zaprezentowała opracowany przez administrację prezydenta Grzegorza Kiełba plan Tarnobrzeskiego Centrum Komunikacyjnego z blisko 150. miejscami parkingowymi i wskazała na zasadność skorzystania z tych planów teraz.

Zaapelowała o podjęcie rozmów z PKP w celu przejęcia działek pod budowę centrum komunikacyjnego i rozpoczęcie wzorem Rzeszowa wspólnej budowy z PKP w celu jak najszybszej realizacji tak ważnej dla miasta inwestycji

Wskazała, że Prezydent zamiast snuć plany dotyczące powstania podwodnego miasta nad Jeziorem Tarnobrzeskim za 26 mln złotych które nazwał „ewenementem na skalę światową”, powinien pozyskać środki finansowe z nowej perspektywy unijnej na realizację centrum komunikacyjnego. Pokreśliła, że ewenementem na skalę światową będzie realizacja absurdalnych planów związanych ze zlokalizowaniem spalarni śmieci nad terenami rekreacyjnymi Jeziora Tarnobrzeskiego. Podkreśliła również, że aktualny stan otoczenia dworca i jego peronów, z których korzystają podróżni jest opłakany i należy interweniować w PKP aby poprawić tę sytuację w celu np. udostępnienia jednego z pomieszczeń na dworcu czy zagospodarowania terenu wokół, aby można było bezpiecznie parkować samochody.

Zaznaczyła, że w obecnej dobie, gdzie znacznie podrożało paliwo wiele osób wybiera kolej jako środek transportu, a z Tarnobrzega wiele osób dojeżdża do większych miast do pracy. Poinformowała, że mieszkańcy zgłosili postulat, aby władze miasta wystąpiły do PKP w celu uruchomienia tymczasowej komunikacji zastępczej na trasie Tarnobrzeg- Padew Narodowa, co umożliwi skorzystanie z krótszego połączenia z Krakowem. Obecnie z Padwi Narodowej można dojechać do Krakowa z pominięciem Rzeszowa.

Małgorzata Zych podkreśliła, że brak w Tarnobrzegu zintegrowanego centrum komunikacyjnego, które jest podstawą dobrze funkcjonującego miasta, skazuje mieszkańców na wykluczenie komunikacyjne. Mniejsze miasta na Podkarpaciu jak np. Kolbuszowa mają takie centra. Władze Tarnobrzega nie działając w tej sprawie, skazują nasze miasto na postrzeganie nas jako głębokiej prowincji, gospodarczego i komunikacyjnego peryferium Polski. Inwestycja ta powinna być priorytetem dla władz miasta. Zaznaczyła, że środowisko, które reprezentuje będzie cały czas zabiegało o jej realizację.

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKrosno. Kolizja na Lwowskiej
Następny artykułSport: złoty medal w boksie olimpijskim dla Martyny Koczkodaj z Pruszkowa [03/03/2023]