A A+ A++

Robienie zakupów spożywczych przez Internet, czy poszerzanie swojej wiedzy online, stało się normą. Są jednak pewne dziedziny życia i decyzje, w których nie do końca ufamy zdigitalizowanej formie, a jedną z nich jest zakup mieszkania. Eksperci Kompanii Domowej podsumowują możliwości, które oferuje technologia wychodząc naprzeciw osobom zainteresowanym zakupem nowego lokum.

Autor: housemarket.pl 27 marca 2020 09:45

Decyzja o zakupie nieruchomości nie należy do łatwych, czy jest zatem możliwe by podjąć ją jedynie na podstawie informacji zawartych w Internecie? Jak wykorzystać zasoby sieci, by ułatwić sobie proces zakupowy? Przyjrzyjmy się dostępnym narzędziom.

Po pierwsze – poznaj rynek

Pierwszym krokiem, wykonywanym przez osobę zainteresowaną zakupem mieszkania jest sprawdzanie oraz porównywanie dostępnych na rynku ofert. Zdecydowana większość potencjalnych nabywców nieruchomości rozpoczyna poszukiwania w sieci. Jest to zupełnie naturalne, że nasze dawne „słupy ogłoszeniowe” dziś zastępują portale, oferujące porównywanie ogłoszeń i ich personalizację. Strony deweloperów również są nastawione na przekazywanie za pośrednictwem sieci najważniejszych informacji o nowopowstających inwestycjach.

– Współcześnie zakup nieruchomości z rynku pierwotnego jest bardzo często „wirtualny”. Bywa, że sprzedaż mieszkań prowadzona jest już od momentu rozpoczęcia budowy, czy tak zwanej „dziury w ziemi”. Opieramy się wówczas na folderze reklamowym, licznych wizualizacjach całej inwestycji oraz otoczenia i podejmujemy decyzję zakupową w momencie powstawania fundamentów – komentuje Aneta Węska, dyrektor sprzedaży i marketingu Kompanii Domowej.

Po drugie – zwizualizuj zakup

Po dokonaniu wstępnej selekcji warto zwizualizować sobie inwestycję i całą okolicę. Dzięki zaawansowaniu technologii i rozwoju narzędzi, które oferuje nam Internet nie potrzebujemy opuszczać własnego domu, by dokonać weryfikacji. Aby sprawdzić, jak wygląda okolica, w której powstaje nowa inwestycja można skorzystać z map Google, a dzięki bardzo dokładnym wizualizacjom widzimy, jak będzie prezentować się powstający lub dopiero zaplanowany budynek mieszkalny.

– Staramy się jak najdokładniej wizualizować przyszłym mieszkańcom nasze inwestycje i jest to możliwe na przykład dzięki skorzystaniu z naszej wyszukiwarki mieszkań 3D. Rozwiązanie to które daje dostęp do podglądu całej inwestycji i możliwość przeniesienia się na pożądane piętro przy pomocy jednego kliknięcia. Daje nam to szansę nie tylko zobrazowania rozkładu całego bloku, ale uwypuklenia tego, że w naszych inwestycjach każde piętro jest oddzielnie projektowane, a klienci doceniają to rozwiązanie i możliwość dobrania przestrzeni odpowiadającej ich potrzebom – mówi dyrektor sprzedaży i marketingu Kompanii Domowej.

Decydując się na rozwiązania zdalne, wykorzystujące dostępne narzędzia technologiczne mamy możliwość „chłodnego” spojrzenia na inwestycję i zastanowienia się nad daną propozycją na spokojnie – bez świadków i presji.

– Otwiera to przed nami także nowe możliwości w kwestii poszukiwania mieszkania w odległej lokalizacji – innym mieście, a nawet kraju – podsumowuje Aneta Węska.

Warto pamiętać też o formach zdalnej komunikacji, które weszły w użycie już jakiś czas temu i aktualnie są uznawane za tradycyjne, takich jak telefon do sprzedawcy oraz możliwość kontaktu drogą mailową.

– Rozmowa telefoniczna może okazać się oszczędnością sporej ilości czasu, który poświęcilibyśmy na weryfikację informacji, które znajdują się w Internecie, a ponadto może rozwiać wątpliwości, czy odpowiedzieć na dodatkowe pytania lub zwrócić uwagę na istotny dla nas aspekt, który nie został wyeksponowany na stronie. Inwestor ma możliwość dosłania wszelkiego rodzaju dokumentów i materiałów, jak np. elektroniczna wersja katalogu inwestycji, dokumenty związane z obiektem, czy choćby artykuły na temat inwestora i samej inwestycji w formie dokumentów pdf – komentuje Aneta Węska.

Dostęp do internetu w dużej mierze możne pomóc w przygotowaniu się do procesu zakupu mieszkania i jego finalizacji, czyli podpisaniu aktu notarialnego.

– Współcześnie technologia daje ogromne możliwości. Zachowując wszelkie normy bezpieczeństwa i przestrzegając przepisów dot. ochrony danych osobowych nie mamy przeszkód do uzgodnienia warunków umowy zdalnie – podsumowuje dyrektor sprzedaży i marketingu Kompanii Domowej.

Kompania Domowa – to warszawski inwestor i deweloper, który buduje i prowadzi sprzedaż nowych mieszkań – domów wielorodzinnych, w Stolicy. Kompania Domowa, inwestując w różnych dzielnicach Warszawy, ma na swoim koncie takie projekty, jak: Wolska Kamienica, Na Bemowie, Kompas Targówek oraz Biały Dom. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoronawirus: w Polsce ponad 1200 zakażeń, na całym świecie: ponad 530 tys. [Mapa koronawirusa]
Następny artykułKolejne przypadki zachorowań w województwie świętokrzyskim