Załoga LOTTO Matulka Rally Team w składzie Jakub Matulka i Daniel Dymurski, Rajdem Szwecji (15 –18.02) rozpocznie swoją rywalizację w tym sezonie. Dla kierowcy z Gliwic będzie to pierwszy w karierze występ na oesach, po których ścigają się najszybsi zawodnicy globu. Wcześniej polski duet wystartuje także treningowo w 59. Rajdzie Arktycznym (1-3.02).
Tak jak w poprzednich latach samochody, którymi poruszać się będą kierowcy startujący w kategorii JWRC, przygotuje polski odział M-Sportu z podkrakowskich Balic. Matulka i Dymurski wsiądą więc do Forda Fiesty Rally3, którym wspólnie i z sukcesami rywalizowali w minionym roku, zdobywając tytuł Rajdowych Mistrzów Polski w klasie 3.
– W zeszłym sezonie zadebiutowałem na trasach Rajdowych Mistrzostw Europy. Wspólnie z Danielem wzięliśmy udział w trzech rundach ERC, co było dla mnie wielkim przeżyciem i ogromną nauką, która pozwoliła mi się stać lepszym kierowcą – powiedział Matulka. – Chcę spróbować swoich sił w doskonale znanym samochodzie, ale na tych najtrudniejszych oesach rajdowych świata, choć wiem, że to dopiero mój trzeci sezon w rajdach i przede mną jeszcze wiele, by im dorównywać.
– Jestem wdzięczny moim partnerom za umożliwienie zrobienia kolejnego kroku naprzód. Dziękuję także za wsparcie Danielowi oraz całemu zespołowi, bez którego nie byłoby nas tutaj. Trzymajcie kciuki – dodał, Rajdowy Mistrz Polski w klasie 3 w sezonie 2023.
W zeszłym roku Jakub Matulka, pilotowany przez Daniela Dymurskiego, uplasował się na 2. pozycji w kategorii ERC3 Rajdowych Mistrzostw Europy, biorąc udział jedynie w trzech rundach tamtego sezonu. Duet LOTTO Matulka Rally Team zajął również 7. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, wyprzedzając przy tym załogi poruszające się mocniejszymi samochodami.
Sezon Junior WRC w 2024 roku składa się z pięciu rund, którymi są: Rajd Szwecji (15-18.02), Rajd Chorwacji (18-21.04), Rajd Sardynii (30.05-02.06), Rajd Finlandii (01-04.08) oraz Rajd Akropolu (05-08.09). Wszystkie oesy rozgrywane w ramach JWRC pokrywają się z tymi, na których rywalizują załogi Rajdowych Mistrzostw Świata. Nie ma obowiązku przystąpienia do minimalnej liczby rajdów, a każda z rund liczy się do klasyfikacji sezonowej. Punkty przyznawane są na starych zasadach WRC czy WRC2, czyli otrzymuje je pierwsza dziesiątka kierowców na koniec zawodów. W ramach JWRC nie można jednak zdobyć dodatkowych oczek za miejsce zajęte na Power Stage’u, jednakże za każde zwycięstwo oesowe w sezonie załogi otrzymują jeden punkt. Podobnie jak w poprzednim roku podwójnie nagradzana będzie klasyfikacja końcowa ostatniej rundy w kalendarzu, czyli Rajdu Akropolu, ale tylko dla tych kierowców, którzy wystartowali przynajmniej w trzech rajdach JWRC w sezonie.
Uprawnieni do startu w Junior WRC są kierowcy, którzy 1 stycznia 2024 roku mają mniej niż 29 lat oraz nigdy nie startowali w głównej serii WRC jako zawodnicy P1. Wszystkie załogi biorące udział w JWRC rywalizują takimi samymi samochodami, czyli Fordem Fiestą Rally3, które są dostarczane oraz serwisowane przez M-Sport Poland. Rajdówki te stworzone zostały na bazie siódmej generacji Forda Fiesty. Pod maską mają trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,5 cm3 i mocy maksymalnej 235 KM. Posiadają stały napęd na cztery koła oraz pięciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów.
Swój sezon 2024, Jakub Matulka i Daniel Dymurski rozpoczną od rozgrywanego wśród śniegów i lodu Laponii, 59. Rajdu Arktycznego (1 – 3.02). Dla Polaków będzie to treningowe przetarcie przed Rajdem Szwecji. Trasa zmagań liczy sobie niespełna 204 kilometry podzielone na 12 odcinków specjalnych.
informacja prasowa
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS