A A+ A++

Firma zmieniła nazwę swojego generatywnego czatu Bing, która do tej pory była tożsama z wyszukiwarką i przyjęła go do rodziny narzędzi Copilot. Do tej pory pod tą nazwą kryły się m.in. programy ułatwiające generowanie kodu programistycznego, tworzące treści firmowe i dokumenty oraz usprawniające procesy biznesowe.

Przypomnijmy. W lutym Microsoft uruchomił Bing Chat, obsługiwany przez ChatGPT, w który firma założona przez Billa Gates’a zainwestowała ponad 13 miliardów dolarów. Microsoft zrobił to, ponieważ najwyraźniej miał nadzieję przejąć udziały w rynku wyszukiwania od Google. Firma wierzyła, że ludzie będą przybywać do Binga, aby skorzystać z narzędzia genAI i uda podkopać dominację dotychczasowego lidera.

W pierwszym kwartale 2023 r., kiedy wypuszczono Bing Chat, Google miał nawet 90 proc. światowego rynku wyszukiwania, a Bing był daleko w tyle z zaledwie kilkoma procentami. Zdaniem Microsoftu przejęcie choćby paru procent rynku więcej mogłoby generować miliardowe przychody.

Udało się to w niewielkim stopniu. Rynkowy udział Google lekko spadł, a Binga nieznacznie urósł, co już dało Microsoftowi ogromne zyski, ale nie na tyle, żeby przełamać dotychczasową hegemonię. Jednak to był dla Bing wyraźny sygnał, że warto iść w tym kierunku.

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKapitalny początek sezonu Fręch. Polka poznała rywalkę w II rundzie w Dubaju
Następny artykułZderzenie osobówki z cysterną. Ciężarówka przewoziła płynne szkło. Utrudnienia na A1