Testalarga znaczy po włosku dosłownie “duża głowa”, ale nie jest to określenie konkretnie odwołujące się do jakiejś cechy tej wersji. Genezy tej nazwy upatrywalibyśmy raczej w fakcie, że motocykl ten powstanie w tylko jednym egzemplarzu, co oznacza, że albo będzie miał specjalne przeznaczenie, albo został zamówiony przez jakiegoś obrzydliwie bogatego klienta. I t o być może właśnie to specjalne przeznaczenie uzasadnia tę dziwaczną nazwę.
Bazą dla Testalargi będzie model Superveloce AGO, którego produkcja i tak jest dość mocno limitowana – do 311 sztuk. MV Agusta Superveloce Testalarga będzie wyposażona w trzycylindrowy, 12-zaworowy silnik o pojemności 798 cm3. Moc tej jednostki to 147 KM, a moment obrotowy to 88 Nm. Prędkość maksymalna Superveloce to 240 km/h.
Elementem, który rzuca się w oczy najmocniej są, rzecz jasna, detale. Testalarga ma czerwono-srebrne malowanie ze złotymi wykończeniami. W odróżnieniu od wersji AGO, felgi wykonane są z lekkich stopów. Układ wydechowy Arrow z trzema końcówkami to element akcesoryjny, dostępny w katalogu dla innych motocykli MV. Na kilku zdjęciach widać elementy z włókna węglowego.
Na szczególną uwagę zasługuje piękna kanapa z poszyciem z perforowanej czerwonej skóry, wykończona białą nicią. W tej unikalnej wersji nie mogło oczywiście zabraknąć charakterystycznego skórzanego pasa na zbiorniku. Detalem, który zarezerwowany jest dla tylko tej wersji jest perforacja na bokach owiewki.
Superveloce Testalarga będzie wyposażona w kolorowy wyświetlacz o przekątnej 5,5 cala, wyposażony w możliwość łączności ze smartfonem za pomocą aplikacji MV Ride, która umożliwia odczyt danych jazdy i sterowanie funkcjami motocykla z poziomu telefonu. W skład pakietu elektroniki wejdą również przepustnica Mikuni ride by wire, system MVICS 2.1, system kontroli momentu obrotowego, kontrolę trakcji, kontrolę startu i tempomat.
Przeczytaj także: MV Agusta Superveloce S.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS