A A+ A++

Kasina Wielka. Wojewódzki nadzór budowlany wyznaczył termin naprawy uszkodzonego odcinka drogi krajowej nr 28 w Kasinie Wielkiej. Prace ruszą wiosną.

Wojewódzki nadzór budowlany pod koniec stycznia wydał decyzję nakazu naprawy uszkodzonej drogi krajowej nr 28 w Kasinie Wielkiej z terminem realizacji do końca tego roku. Nastąpiło to w oparciu o zleconą przez GDDKiA ekspertyzę stanu technicznego drogi. 

Obecnie GDDKiA stara się zabezpieczyć środki na stabilizację osuwiska i odbudowę uszkodzonego fragmentu drogi. Roboty budowlane mają ruszyć na wiosnę. 

Korespondencję w tej sprawie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad opublikował w mediach społecznościowych radny z Kasiny Wielkiej Rafał Kubowicz. Pismo datowane jest na 1 lutego. 

Zobacz również:

W chwili obecnej trwa proces pozyskiwania wymaganych środków finansowych na realizację zabezpieczenia osuwiska, które pozwolą w okresie wiosennym przy sprzyjających warunkach gruntowych i wodnych przystąpić do prac naprawczych – informuje Agnieszka Wachowska, zastępca dyrektora oddziału ds. zarządzania drogami i mostami. 

Planowany termin realizacji robót to okres pomiędzy majem a listopadem.

Zapewniam, iż podejmujemy wszelkie możliwe działania, zmierzające do jak najszybszego przywrócenia ruchu na ciągu drogi krajowej nr 28 w miejscowości Kasina Wielka oraz zmniejszenia uciążliwości dla lokalnej społeczności spowodowanej zaistniałą sytuacją – twierdzi w piśmie do radnego przedstawicielka GDDKiA.

Jak już informowaliśmy wcześniej, prace będą realizowane w trzech etapach. Najpierw należy wzmocnić teren poprzez tzw. gwoździowanie, aby możliwy był wjazd ciężkiego sprzętu. W drugim etapie w rejonie osuwiska zostanie wbitych około 100 pali o długości 15 metrów i średnicy około 80 cm każdy. Na nich zostanie wsparta żelbetowa płyta i dopiero na niej zostanie odbudowany korpus drogi – będzie to trzeci etap całego przedsięwzięcia. 

Osuwisko, które doprowadziło do zamknięcia drogi krajowej nr 28 w Kasinie Wielkiej, zostało zidentyfikowane 29 maja 2023 roku, kiedy pojawiły się pęknięcia na jezdni. Równolegle na znajdującej się nieopodal drogi prywatnej działce prowadzone były prace ziemne z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu (m.in. skarpowanie i plantowanie gruntu).

Ze względów bezpieczeństwa, droga została zamknięta dla ruchu 31 maja. W czerwcu przygotowano wstępną opinię techniczną, ale jej wyniki nie pozwoliły WINB w Krakowie na podjęcie decyzji o bezpiecznym, choćby ograniczonym, otwarciu drogi dla ruchu. Kolejno GDDKiA zleciła szczegółową ekspertyzę techniczną, która była gotowa na koniec listopada. Po weryfikacji dokument trafił do MWINB w Krakowie, który teraz wydał nakaz odbudowy drogi. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowiat Lubelski: Zaproszenie na warsztaty dotyczące wczesnych symptomów autyzmu
Następny artykułZabawny QUIZ o filmie “Sami swoi”. Pamiętasz losy Pawlaków i Kargulów?