A A+ A++
Oficjalne oddanie do użytku ostatniego peronu w Trzebini stało się faktem, a zarazem – okazją do konferencji prasowej. Na trzebiński dworzec kolejowy zjechali dziś politycy, samorządowcy i przedstawiciele PKP.

Od lewej: prezes PKP PLK SA Ireneusz Merchel, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wojewoda małopolski Łukasz Kmita, burmistrz Trzebini Jarosław Okoczuk

„Krok milowy”, „okno na świat”, „przybliżenie Trzebini do Krakowa”. Te słowa było dziś słychać na zmodernizowanej stacji.

Prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel przekazał jedną ważną informację, która z pewnością zainteresuje pasażerów korzystających z przewozów relacji Kraków-Katowice. Otóż wiosną 2022 roku pociągi przyspieszą na tej trasie do 160 km/h. To oznacza, że czas przejazdu z Krakowa do Katowic skróci się do 45 minut. Podróż Trzebini do stolic województw śląskiego i małopolskiego zajmie mniej niż pół godziny.

Trzebinia to jedna z 12 stacji i przystanków, które ostatnio przeszły modernizację. Inwestycja współfinansowana jest z pieniędzy unijnych. W miejscu niskich peronów są nowe, wyższe. Zamontowano też wiaty i ławki. W sierpniu zakończyły się prace przy peronie obok dworca, nad którym zamocowano odnowione zabytkowe zadaszenie. Kładkę nad torami zastąpiło przejście podziemne, które prowadzi na perony.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Bezpieczny powrót do szkoły”. Jak będzie wyglądał początek roku szkolnego 2021/2022?
Następny artykułCzęstochowskie24: Wielkie Zawierzenie św. Michałowi Archaniołowi