Nasz kraj znalazł się w gronie pięciu unijnych państw, gdzie udział samochodów elektrycznych w łącznej sprzedaży nowych aut nie przekraczał w końcu ub. roku nawet 0,5 proc.
W raporcie podsumowującym obecny etap przechodzenia na bezemisyjną mobilność Polska znalazła się wśród tych krajów, gdzie emisja z nowych aut należała w ub. roku do najwyższych i wynosiła 132 gramów CO2 na kilometr. Gorsze wyniki odnotowano jedynie w Bułgarii (137,6), na Słowacji (133,4) i w Luksemburgu (133). Z kolei najmniej emisyjne okazały się nowe samochody kupowane w Holandii – emitowały średnio 98,4 g CO2/km.
Z raportu wynika, że za przyspieszającym wzrostem popytu na e-samochody nie nadąża rozwój infrastruktury ładowania. Jeśli sprzedaż elektrycznych samochodów w UE wzrosła w ciągu ostatnich trzech lat o 110 proc., to liczba punktów ładowania wzrosła w tym samym okresie zaledwie o 58 proc.
Infrastruktura rozwija się zarazem bardzo nierównomiernie. Przeszło trzy czwarte wszystkich p … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS