Brand24, który powstał 14 lat temu jako wrocławski startup monitorowania mediów, ma za sobą najlepszy rok w historii. Dziś z narzędzi oferowanych przez Brand24 korzystają 4 000 marek ze 160 krajów, wśród których znajdują się takie instytucje i organizacje jak IKEA, Uniwersytet Stanford, Samsung, czy Uber.
Wizja rozwoju firmy od wielu lat znacznie przekraczała granice polskiego rynku. Dlatego założyciele podjęli strategiczną decyzję o połączeniu sił ze swoim wieloletnim partnerem biznesowym Semrush.
Co przejęcie oznacza dla Brand24?
- W wyniku transakcji, Semrush Holding (za pośrednictwem spółki zależnej Prowly) staje się głównym udziałowcem Brand24.
- Spółka objęła 57% akcji Brand24, odkupując je od podmiotów: Larq Capital i Unfold oraz założycieli.
Dzięki transakcji, Brand24 pośrednio trafia na amerykańską giełdę NYSE. To dla nas unikalna okazja na poznanie od wewnątrz funkcjonowania na amerykańskiej giełdzie wśród największych firm technologicznych świata. Mamy teraz znacznie szerszą, globalną i kompleksową platformę działania – tłumaczy Piotr Wierzejewski, współzałożyciel i Członek Zarządu w Brand24.
- Zarząd, czyli founderzy: Michał Sadowski i Piotr Wierzejski, a także Bartosz Kozłowski, będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach.
Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z Semrush. Jesteśmy w 100 % skupieni na Brand24. Ta spółka to nasze dziecko i jesteśmy zmotywowani, aby wspólnie z Semrush przenieść ją na wyższy poziom rozpoznawalności i wyników – mówi Michał Sadowski. Jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest rozbudowa załogi Brand24, co będzie niezbędne, aby wykorzystać potencjał wzrostu skali biznesu.
Warto odnotować, że amerykańska spółka już teraz zatrudnia w Polsce ponad 140 osób. Transakcja wzmacnia również misję Semrush polegającą na czynieniu marketingu łatwym i dostępnym dla firm każdej wielkości.
Mamy bardzo komplementarne produkty, a połączenie danych otwiera przed nami możliwości rozwoju kolejnych, innowacyjnych. Semrush ma też dobry track rekord pracy z polskimi projektami – inwestując np. w Prowly kilka lat temu, wspólnie powiększyli ten biznes kilkukrotnie – dodaje Piotr Wierzejewski.
Co ta transakcja może oznaczać dla polskiego ekosystemu startupów
Semrush ma rozległe doświadczenie w marketingu cyfrowym, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), przetwarzaniu płatności cyklicznych, sprzedaży dużym korporacjom i wielu innych. Dzięki tej transakcji, ten know-how trafi do Polski, co znacząco wzbogaci polski ekosystem startupów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS