A A+ A++

Kolekcja polskiego producenta na 2021 rok przyjęła kierunek rozwoju w najbardziej popularnych segmentach na rynku. To z pewnością dobre posunięcie z biznesowego punktu widzenia, bo firma stara się być konkurencyjna tam, gdzie popyt jest największy. Główne nowości znajdziemy więc w segmentach MTB XC, gravel oraz w wielu kategoriach rowerów elektrycznych. Z drugiej strony szkoda, że w katalogu KROSS na 2021 nie zobaczymy rowerów enduro, trailowych czy karbonowych szosówek. My przejrzeliśmy nadchodzącą kolekcję w poszukiwaniu najciekawszych nowości. Poniżej prezentujemy naszą selekcję, czyli modele, które wpadły nam w oko. 

MTB XC – KROSS Level 

Rodzina Leveli to sportowe rowery górskie typu hardtail o geometrii XC / Maraton, oczywiście na kołach 29”. Na szczycie tej linii modelowej znajdują się karbonowe hardtaile, dokładnie takie, jakich używa KROSS Racing Team z Mają Włoszczowską na czele. To rowery, które od początku do końca powstają w Polsce, albowiem ich ramy tworzone są w fabryce w Przasnyszu. Według informacji, które posiadamy, możemy zdradzić, że trwają prace nad kolejną generacją tej karbonowej wyścigówki, ale póki co w kolekcji 2021 będzie to taka sama rama, jaką mogliśmy oglądać i nabyć do tej pory. Na 2021 w ofercie pojawił się natomiast nowy aluminiowy Level. W nadchodzącym roku będzie można równocześnie nabyć modele oparte o dotychczasowe ramy, ale również te z nowym aluminiowym szkieletem. Mowa o modelach 1.0, 2.0, 3.0, 4.0, 5.0 oraz 6.0. Wszystkie mają identyczne ramy wykonane z Aluminium SuperLite z charakterystycznym garbem na górnej rurze oraz nową, bardziej progresywną geometrię. Oczywiście im wyższa cyfra, tym lepsze wyposażenie. Topowy aluminiowy Level 6.0 ma widelec Suntour Raidon oraz napęd 1×12 Shimano Deore, a dla tych, którzy chcą roweru do ścigania z prawdziwego zdarzenia polecamy spojrzeć na modele od 12.0 wzwyż, czyli na Levele oparte o karbonową ramę. 

Szosa – KROSS Vento

 
 

W serii rowerów szosowych KROSS Vento postawiono na aluminiowe modele skierowane do szerokiego grona rekreacyjnych kolarzy szosowych. Zrezygnowano z karbonowych, typowo wyścigowych szos. Bazę dla nowych modeli stanowi aluminiowa rama wyposażona w sztywne ośki, wewnętrzne prowadzenie pancerzy, hamulce tarczowe oraz karbonowy widelec. Modelem wyższym jest Vento 5.0 DSC, który posiada solidne wyposażenie – pełną grupę Shimano 105 wraz z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi oraz koła Vision Team 30 Disc. Model niższy na tarczach to Vento 4.0 DSC z napędem Shimano Tiagra oraz hamulcami mechanicznymi. Poniżej w kolekcji znajdziemy jeszcze Vento 2.0 na hamulcach szczękowych – rower, który oparty jest o ramę znaną z dotychczasowej kolekcji. 

Gravel – KROSS Esker

 

Boom na gravele trwa w najlepsze i widać to również w kolekcji producenta z Przasnysza. Rodzina Eskerów powiększa się o dwa kolejne rowery. Najciekawszą nowością jest Esker 7.0, czyli pierwsza szutrówka ze stajni KROSS oparta o karbonową ramę. Producent zapowiada, że rower będzie prowadził się bardzo stabilnie, pewnie i komfortowo – wszystko za sprawą odpowiednio zestrojonej geometrii oraz zastosowania karbonowych włókien do produkcji ramy. Poza tym nowego Eskera wyposażono w szereg otworów montażowych, które pozwalają uczynić z niego rower wyprawowy z prawdziwego zdarzenia. Duży rozstaw osi i spory tire clearance to kolejne cechy 7.0, które każą na niego spoglądać jak na rower o dużym terenowym potencjale. Wyposażono go w gravelowy napęd Shimano GRX 1×11 oraz koła gotowe na stubelessowanie.

 
 

Na drugim biegunie należy postawić ich kolejną szutrową nowość – model Ekser 1.0. To najbardziej podstawowy model w kolekcji. Oparto go aluminiową ramę i widelec oraz wyposażono w napęd Shimano Claris 2×8. O tym, że KROSS podchodzi rzetelnie do tematu świadczy jednak zastosowanie korby FSA Tempo. Mamy tu model z dedykowanymi do szutrów przełożeniami 46/30. Do tego mechaniczne hamulce tarczowe oraz dzielne w terenie i szybkie jednocześnie opony WTB Riddler. Atrakcyjnie wypadają też zapowiedzi cenowe – model 1.0 ma kosztować wyraźnie poniżej 3000 zł. 

Rowery elektryczne 

Rozwój rynku rowerów z napędem elektrycznym to jeden z najsilniej rozwijających się trendów w rowerowym świecie. Dlatego właśnie w tym segmencie KROSS przygotował najwięcej nowości. Jedną z nich jest model Trans Hybrid, przedstawiciel linii Trekking eBike – sprzęt przeznaczony do codziennej komunikacji oraz rekreacyjnych wycieczek. To prosty w obsłudze rower z komfortową pozycją za kierownicą, który sprawdzi się wśród użytkowników traktujących rower jako środek transportu, a w weekend chcących przejechać się na przejażdżkę bez nadmiernego męczenia się. Trans Hybrid sprawnie łączy cechy e-trekkinga z rowerem typu e-city. W tej linii mamy 3 nowe wersje. Na ich czele stoi Trans Hybrid 6.0 ze zintegrowaną baterią ukrytą w ramie i silnikiem Shimano Steps E6100. Kolejny to Trans Hybrid LS 2.0, czyli damska wersja z maksymalnie obniżoną ramą i zintegrowanym akumulatorem, w której wspomaganie dostarcza jednostka Truckrun M1. Jest też podstawowy, budżetowy Trans Hybrid z silnikiem Bafang G120 i baterią zewnętrzną zamocowaną do dolnej rury ramy. 

 
 

Kolejne nowe e-bike’i pochodzą z serii Cross eBike – to rekreacyjne rower crossowe wyposażone w elektryczne wspomaganie. Sprzęt na wycieczki, który zawiezie nas dalej, szybciej i przy mniejszym wysiłku. Wśród nich mamy dwa modele. Evado 6.0 to wariant ze zintegrowanym z ramą akumulatorem i silnikiem Shimano Steps E61110, natomiast drugi to podstawowy Evado 1.0 z akumulatorem zewnętrznym i jednostką Bafang G120. 

W linii Urban eBike do klasycznych miejskich elektryków w 2021 dołączają dwa ciekawe modele – wspomagany miejski składak KROSS Flex Hybrid 1.0 oraz szybki miejski fitness bike – Inzai 1.0 wspomagany silnikiem Bagang G120 z baterią zewnętrzną ulokowaną na dolnej rurze. 

 

Wśród górskich rowerów elektrycznych odświeżone zostały podstawowe e-MTB, czyli modele Hexagon Boost – wersja 3.0 ma zintegrowany akumulator z ramą, a najtańszy Hexagon Boost 1.0 to wariant z baterią na zewnątrz.

Co jeszcze?

Oczywiście wiele rowerów w kolekcji ma odświeżony design i detale. Znajdziemy więc nowe malowania i inną kolorystykę ram, jak również zmienione szczegóły – np. kolory chwytów. Na uwagę na pewno zasługują też nowe rowery dziecięce z serii Light. Modele z takim dopiskiem mają lżejsze ramy i bardziej dopracowane specyfikacje, aby ostatecznie legitymować się wyraźnie niższą masą. 

Więcej informacji o nowej kolekcji można znaleźć na stronie producenta: www.kross.eu

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDoda pójdzie do szkoły? Filmowcy ją namawiają
Następny artykułSPC Gear Floor Pad 90S oraz Floor Pad 120R – nowe maty pod fotele