A A+ A++

Druga w dzisiejszym programie, próba Passauer Land wytyczona została po niemieckiej stronie granicy. Charakter drogi zmienia się wraz z przejechanym dystansem. Nie brakuje zarówno szerokich, jak i wąskich sekcji, miejscami wyboistych.

W treningu przed Power Stage najlepiej spisali się Elfyn Evans i Scott Martin. Załogę Toyoty nie wytrąciło z równowagi 20-minutowe opóźnienie na starcie. 4,6 s stracili Sebastien Ogier i Vincent Landais, a oesowe podium dla Toyoty skompletowali Takamoto Katsuta i Aaron Johnston [+6,6 s].

– Było całkiem nieźle. Później pewnie miejscami zrobi się bardzo brudno. Jeśli chodzi o tytuł, to wielkie rozczarowanie, mimo że szanse i tak nie były wielkie – powiedział Evans.

– Z oponami wszystko w porządku. Tutaj jest sporo cięć, więc nie jest niespodzianką, że ci jadący wcześniej są szybsi – wyjaśniał Ogier.

– Nie jest łatwo. W niektórych zakrętach jest trochę błota, ale mniej, niż się spodziewałem. Pojechałem zbyt ostrożnie – mówił Katsuta.

Ott Tanak i Martin Jarveoja jechali od Evansa o 7 s dłużej. Piątkę zamknęli Teemu Suninen i Mikko Markkula [+7,6 s]. Liderzy rajdu: Neuville i Wydaeghe uplasowali się na szóstej pozycji [+10,8 s], a za sobą mieli Gregoire’a Munstera i Louisa Loukę [+14,1 s] oraz Kalle Rovanperę i Jonne Halttunena [+18,2 s].

– Próbowaliśmy, cisnęliśmy. Poluzowała się gałka na lewarku. Musiałem ją trzymać, jeszcze się przyda – żartował Tanak.

– Dobry oes dla nas. Jechaliśmy spokojnie. W kilku miejscach jest błoto, więc byliśmy ostrożni – tłumaczył Suninen.

– Mamy komfortową przewagę, więc staramy się po prostu dojechać. Nie ciśniemy, utrzymujemy koncentrację – zapewnił Neuville.

– Większość jest idealnia sucha i można cisnąć. Jednak jest kilka trudnych miejsc. Pojechaliśmy spokojnie – przekazał Munster.

– Jedziemy i staramy się pozostać skoncentrowani. Oczywiście mamy pewien cel na koniec dnia i chcemy go zrealizować – komentował Rovanpera.

Z przygodami jechali Pierre-Louis Loubet i Benjamin Veillas. Załoga M-Sportu miała problemy z układem przeniesienia napędu i „zwiedzała” łąkę. Strata osiągnęła prawie 40 sekund.

Na dwa oesy przed końcem rajdu przewaga Neuville’a nad Rovanperą to 37,8 s. Tanak pilnuje trzeciej pozycji [+1.46,7], chociaż zbliża się do niego Ogier. Francuzowi brakuje 24,1 s. Piątkę zamyka Katsuta [+2.45,9].

Photo by: Red Bull Content Pool

Kajetan Kajajetanowicz, Maciej Szczepaniak, Skoda Fabia Evo Rally2

W WRC 2 przymiarka do Power Stage – mogącym decydować o tytule – najlepiej wyszła Andreasowi Mikkelsenowi i Torsteinowi Eriksenowi. Nikołaj Griazin i Konstantin Aleksandrow byli gorsi o 0,9 s. Trójkę uzupełnili liderzy kategorii w rajdzie – Nicolas Ciamin i Yannick Roche [+1,4 s].

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak jechali od Mikkelsena o 18,5 s dłużej. Mikołaj Marczyk i Daniel Dymurski stracili 18,9 s.

Łącznie za prowadzącym Ciaminem są Erik Cais i Daniel Trunkat [+23,1 s]. Kajetanowicz utrzymuje trzecią pozycję [+1.39,8]. Za sobą ma Gusa Greensmitha i Jonasa Anderssona [+2.41,5] oraz Marczyka [+3.11,2].

Mikołaj Marczyk, Daniel Dymurski, Skoda Fabia RS Rally2

Photo by: Vandraq Studio

Mikołaj Marczyk, Daniel Dymurski, Skoda Fabia RS Rally2

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFerrari blefowało?
Następny artykułWolbórz w czołówce w Łódzkiem