A A+ A++

W Przedszkolu im. Zaczarowana Kraina w Rakowiskach Dzień Książki obchodzono 7 maja. Wcześniej trwały staranne przygotowania do tego święta. – W każdym tygodniu kwietnia przypominaliśmy z dziećmi literaturę znaną od pokoleń, rozmawialiśmy na temat jej treści, odgrywaliśmy scenki, wymyślaliśmy zagadki tematyczne – opowiada dyrektor przedszkola Edyta Stalewska.

Ponadto w każdej sali uporządkowane zostały kąciki czytelnicze, naprawione uszkodzone książki, a także uzupełniono kąciki o nowe pozycje. W holu głównym przedszkola przygotowana została wystawa prac zatytułowana „Bohater mojej ulubionej książki”.

Gdy już przedszkole było gotowe, zaproszono dzieci do wspólnej zabawy. W każdej sali przedszkolnej była przygotowana stacja z zadaniem do wykonania. Po przejściu danej stacji każdy przedszkolak dostawał pieczątkę na specjalnej karcie zadań. Uzbieranie wszystkich pieczątek gwarantowało nagrodę niespodziankę.

W sali Pszczółek, które są najmłodszymi dziećmi w przedszkolu, panie zapoznały dzieci z historią Jasia i Małgosi. Zadaniem dzieci było ułożenie historyjki obrazkowej chronologicznie do wydarzeń. Następnie na dzieci czekały zawody w jedzeniu pierniczków. Zadanie byłoby proste, gdyby nie to, że pierniczki znajdowały się na sznurku i trzeba było je zjeść bez użycia rąk. Zadanie okazało się nie lada wyzwaniem dla przedszkolaków. Towarzyszyło mu dużo radości i uśmiechu.

Kolejną stacją było poznanie historii Czerwonego Kapturka. W sali dzieci 4-letnich, czyli Jeżyków, dzieci nauczyły się słów krótkiej piosenki i dowiedziały się, jaka nauka z niej płynie. Stacja bajkowa w grupie 5-latków dotyczyła historii Kopciuszka. Zadanie konkursowe polegało na segregowaniu różnorodnych elementów, z uwzględnieniem możliwości danej grupy wiekowej. Młodsze dzieci rozdzielały duże przedmioty, czyli kolorowy makaron i drewniane koraliki, starsze z kolei wybierały i sortowały zielony groch, czarną soczewicę oraz ciecierzycę.

Ostatnia konkurencja odbywała się w grupie Skrzatów, najstarszych dzieci w przedszkolu. Prowadzący wcielili się w rolę bohaterów bajki pt. „O rybaku i złotej rybce”. Zadania, które wykonały dzieci, miały na celu aktywizację ruchową, a także projekcję wyobraźni.

Najpiękniejsze, najbardziej wzruszające, nieoczywiste – baśnie prowadzą nas przez dawno zapomniane krainy, wielką historię świata literatury, dzięki czemu możemy odkrywać piękno zapisane w dziełach mistrzów. Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci to bardzo ważna inicjatywa, która inspiruje do podjęcia innych projektów, jak na przykład „Cała Polska czyta dzieciom”, czy „Bookcrossing – uwolnij książkę”, które są kultywowane przez cały rok w przedszkolu w Rakowiskach.

Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci to wyjątkowa okazja do świętowania roli literatury w rozwoju i edukacji najmłodszych. W czasie celebrowania tego święta warto skupić się na popularyzacji i rozpowszechnianiu książek dla dzieci, a także wspieraniu czytania dla dzieci, razem z dziećmi, w domu, w przedszkolu, w szkole, na pikniku czy podczas wizyty u dziadków. Bo przecież spędzanie czasu przy wspólnej lekturze, zwłaszcza takiej, która potrafi łączyć pokolenia, to wartość sama w sobie. Przekonywał o tym również Hans Christian Andersen, duński pisarz, autor niezapomnianych baśni, które od pokoleń zachwycają i inspirują dzieci na całym świecie. Wybór 2 kwietnia jako daty Międzynarodowego Dnia Książki dla Dzieci nie jest przypadkowy. Jest to rocznica urodzin Hansa Christiana Andersena.

Zobacz też artykuł: „Kopciuszek” w wykonaniu zdolnych przedszkolaków z Rakowisk

tekst i zdjęcia Przedszkole w Rakowiskach

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułАтака на Харківщину розкрила слабкі місця України, можливі дуже важкі рішення, – CNN
Następny artykułРосіяни могли зумисно підірвати будинок у Білгороді – Центр протидії дезінформації