A A+ A++

fot. Przedszkole

Projekt przygotowany został przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów z myślą o najmłodszych konsumentach, czyli dzieciach w wieku 4 – 5 lat. Przedszkolaki mogły w jego ramach uczestniczyć w ciekawych zajęciach, które przybliżyły tematykę związaną z kompetencjami konsumenckimi. 


Podstawowym celem projektu jest uświadomienie dzieciom, że są konsumentami oraz zapoznanie ich z podstawowymi pojęciami konsumenckimi. Nauka odbywała się poprzez zabawę oraz angażowała dziecięcą wyobraźnię i emocje.

Konsumentem jest każdy z nas – nawet już najmłodsze dzieci. W towarzystwie rodziców zdobywają pierwsze doświadczenia przy zakupie produktów i usług oraz mają duży wpływ na podejmowane przez nich decyzje. Warto więc rozbudzać w nich zainteresowanie tą tematyką, tworzyć pierwsze skojarzenia związane z byciem świadomym konsumentem oraz kształtować odpowiednie postawy już na etapie edukacji przedszkolnej. – czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie Urzędu Miejskiego w Lewinie Brzeskim.

Wśród głównych celów projektu „ABC małego konsumenta” wymienić trzeba m.in.: rozwijanie w dzieciach podstawowych kompetencji konsumenckich; wprowadzanie tematyki konsumenckiej do zajęć dydaktycznych na etapie edukacji przedszkolnej; zaangażowanie w proces edukacyjny pośredników komunikacji – nauczycieli, edukatorów oraz rodziców; zapewnienie nauczycielom przedszkolnym nowoczesnych materiałów edukacyjnych, stanowiących pomoc w prowadzeniu zajęć.

W ramach działania, przedszkolaki mogły wziąć udział w zajęciach edukacyjnych pn. „Jestem małym konsumentem” oraz „Robimy przemyślane zakupy”. W ich trakcie dzieci dowiedziały się m.in.: kim jest konsument, gdzie robimy zakupy, co to jest paragon i do czego służy, czym jest reklamacja i kiedy możemy z niej skorzystać, jak robić przemyślane zakupy.

Dodatkową atrakcją zajęć były przygotowane przez pomysłodawców gry online „Sklepowe memo” oraz „Na zakupach”, opracowane przy wykorzystaniu nowych technologii, które służyły jako uzupełnienie tradycyjnych form nauki i zabawy, podczas zajęć przedszkolnych oraz w domu.

Zajęcia przyniosły dzieciom wiele radości, wzbogaciły ich wiedzę i wprowadziły w świat świadomego korzystania z usług. Edukacja konsumencka rozbudziła w dzieciach zainteresowanie tą tematyką, stworzyła pierwsze skojarzenia dotyczące bycia konsumentem oraz budowania podstawowych kompetencji w tym zakresie. Projekt „ABC małego konsumenta” łączy w sobie elementy tradycyjnych zajęć przedszkolnych z nowoczesnymi narzędziami edukacyjnymi. Od dziś nasze przedszkolaki świadomie, z listą zakupów mogą wyruszyć do sklepów, by kupić tylko najpotrzebniejszy towar. – czytamy w podsumowaniu projektu na stronie lewińskiego magistratu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRed Bull powtórzył niedawny wyczyn Haasa
Następny artykułDarmowa nawigacja na telefon offline i online. Samochodowa, rowerowa, z fotoradarami i natężeniem ruchu. Zobacz ranking