A A+ A++

Często sięgasz po książki biznesowe? Rynek takich publikacji stale rośnie i coraz trudniej się w tym gąszczu odnaleźć. Oczywiście takie tytuły dobiera się przede wszystkim pod kątem tematyki. Ale książki biznesowe można podzielić również ze względu na rodzaj publikacji. Kiedy zdasz sobie sprawę, jakiego typu książek szukasz, nie stracisz czasu na nudną lub niepotrzebną lekturę i łatwiej przyswoisz informacje. Uniknij tego błędu!

Praktyczne poradniki biznesowe

Jednym z najbardziej poszukiwanych rodzajów książek biznesowych są te, które niosą ze sobą mnóstwo praktycznej wiedzy. Można być jej pewnym przede wszystkim w książkach poradnikowych. Ich tematyka jest zróżnicowana. Równie dobrze książki biznesowe mogą pokazywać, jak prowadzić kampanie reklamowe na Facebooku, ale też przedstawiać sposoby na zamykanie sprzedaży czy techniki negocjacyjne.

Kluczem jest tutaj fachowość autora. Najlepsi potrafią przedstawić wszystko prostym językiem, bez zbędnego komplikowania. W praktycznych poradnikach znajdziesz techniczne wskazówki krok po kroku, ale także szczegółowe opisy strategii, które sprawdzą się w momencie, który wybierzesz samodzielnie.

Biografie milionerów

Tak to już jest, że o sympatycznym panu Marianie, właścicielu osiedlowej piekarni, nikt raczej biografii nie napisze. Co innego o miliarderach z pierwszych stron gazet i czołówek rankingów najbogatszych ludzi świata.

Takie biografie mogą pokazywać ludzką stronę Elona Muska czy Marka Zuckerberga. Równocześnie jednak zwykle opisują problemy, jakie napotkali na drodze do sukcesów, a także sposoby ich rozwiązania. W biografiach znanych biznesmenów możesz też spodziewać się pikantnych smaczków i nieoczywistych informacji.

Szczególnym rodzajem takich książek są autobiografie. Z nich dowiemy się więcej o przemyśleniach biznesmenów, ale też nie znajdziemy w nich żadnych niewygodnych dla autora informacji. Przykłady ciekawych biografii milionerów znajdziesz na https://nowoczesny.pl/inspirujace-ksiazki-o-biznesie-biografie-milionerow-ktore-wskaza-ci-droge/.

Wywiady-rzeki z biznesmenami i nie tylko

To właściwie odmiana biografii. Mimo wszystko jednak wywiady w książkowej formie przeprowadza się nie tylko z milionerami, ale także ze specjalistami oraz innowatorami. Wiele zależy tutaj od dziennikarza, który wywiad przeprowadza – przede wszystkim jego dociekliwości. Książki biznesowe w formie wywiadu wyróżniają się przystępną formą. Zwykle dobrze się je czyta.

Książki biznesowe o firmach

Obok biografii milionerów powstają też “biografie” wielkich przedsiębiorstw. Zwłaszcza tych, które w znaczący sposób odmieniły rynek. Dzięki książkom biznesowym o firmach można poznać kulisy działalności gigantów takich jak Facebook, McDonald’s czy Amazon. To z jednej strony potężna dawka ciekawostek, z drugiej często podpowiedź rozwiązań, które można zastosować we własnej działalności biznesowej.

Książki biznesowe dla kobiet

Co prawda niemal nikt nie pisze książek biznesowych przeznaczonych tylko dla mężczyzn, ale pozycje przeznaczone dla kobiet już się na tym obszarze rynku wydawniczego pojawiają. Literatura kobieca często przyciąga panie bardziej niż ta w klasycznym wydaniu i z książkami biznesowymi nie jest inaczej. A i panowie mogą inaczej spojrzeć na własne działania, korzystając z kobiecego ok.

Artykuł partnera – zewnętrzny

Oryginalne źródło: ZOBACZ
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTak wygląda logo koronacyjne króla Karola III. Autorem jest… projektant iPhone'ów
Następny artykułПідготовка перевороту по-кремлівськи в Молдові: виконавці світилися в захопленні заручників під Києвом