A A+ A++

Amerykański portal i magazyn
branży turystycznej Travel Weekly opublikował listę największych
amerykańskich agentów turystycznych. Wziął pod uwagę tylko te
firmy, które mają co najmniej 100 milionów dolarów rocznie
przychodów, przy czym nie ma znaczenia, czy chodzi te pieniądze
pochodzą ze sprzedaży na rzecz klientów indywidualnych czy
korporacyjnych. Ważne natomiast, żeby co najmniej 15 procent
obrotów powstawało w Stanach Zjednoczonych.

Wyjątek zrobiono dla spółek,
które w poprzednich latach wchodziły do rankingu, ale w 2021 nie
osiągnęły wspomnianych 100 milionów dolarów i dla tych, które z
uwagi na wielkość działalności próg ten mają szansę
przekroczyć w tym roku. Dane finansowe podali redakcji prezesi lub
dyrektorzy finansowi firm, a zespół „Travel Weekly” starał się
potwierdzić je też w innych źródłach.

Na pierwszym miejscu rankingu
znalazł się Booking Holdings, który osiągnął 76,6 miliarda
dolarów przychodów. Przy tym w pierwszym kwartale tego roku
sprzedaż doszła już do 27,3 miliarda dolarów, czyli była o 129
procent większa niż przed rokiem. Dla firmy był to też najlepszy
kwartał w historii.

Drugie miejsce zajmuje Grupa
Expedia, która spadła z pierwszego. Do koncernu należą takie
marki jak Expedia, Hotels.com, Orbitz, Travelocity, Vrbo, Trivago i
Hotwire. Ich łączny wynik wyniósł 72,4 miliarda dolarów. W
zeszłym roku koncern przeprowadził dwie duże transakcje –
sprzedał dział podróży służbowych Egencia i platformę do
zarządzania operacjami hotelowymi Alice.

Trzy największe agencje
obsługujące klientów korporacyjnych, czyli BCD Travel, American
Express Global Business Travel (AEGBT) i CWT są na kolejnych
miejscach.

To nie znaczy jednak, że nic się
nie zmieniło – przeciwnie. Firmy te notowały od 70 do 80 procent
spadku obrotów w porównaniu z rokiem 2019. Pierwsza z nich działa
na 107 rynkach, a jej obroty wyniosły w zeszłym roku 7,6 miliarda
dolarów. To dało jej awans o jedno oczko. Kolejny na liście agent
AEGBT osiągnął wynik 6,8 miliarda dolarów, co spowodowało spadek
z miejsca trzeciego na czwarte. Pierwszą piątkę zamyka CWT,
którego sprzedaż doszła do 6,2 miliarda dolarów – tu autorzy
zaznaczają, że dane są ich szacunkami.

Zmiany w rankingu widać też w
drugiej piątce. American Express Travel (obrót 4,9 miliarda
dolarów, miejsce szóste, wcześniej ósme) napędzany ożywieniem
wyjazdów prywatnych wyprzedził firmę Internova (obrót 2,5
miliarda dolarów, obecnie miejsce ósme, poprzednio siódme). Na
pozycji siódmej znów pojawia się firma obsługująca podróże
służbowe Corporate Travel Management (2,55 miliarda dolarów
obrotu, poprzednio miejsce 11). Miejsca dziewiąte i dziesiąte
należą odpowiednio do Fareportalu (2,2 miliarda dolarów) i do
firmy Direct Travel (2 miliardy dolarów).

W dr … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułStawki za śmieci znowu w górę. Wzrost mniejszy niż ostatnio, ale kolejny w ciągu dwóch lat
Następny artykułLegginsy sportowe – jak dobrać je do swojej sylwetki?