A A+ A++

Mercedes jako następny producent wprowadza w swoich samochodach odblokowanie istniejących już fizycznie funkcji. Oczywiście w ramach abonamentu.

Źrodło fot. Unsplash

i

Płacenie za dodatki w samochodzie nie jest niczym nowym. Praktycznie od zawsze podczas konfigurowania pojazdu można dokupić jakąś funkcję. Odbywało się to jednak w formie ulepszeń do bazowej wersji, która fizycznie ich nie posiadała. Oczywiście taka możliwość wciąż istnieje, jednak producenci szukają nowych metod zarobku na swoich samochodach. Mowa m.in. o mikropłatnościach, tak znienawidzonych przez graczy.

Lepsze osiągi w ramach abonamentu

Mercedes w swoich modelach EQ EQE i EQ EQS, czyli w pełni elektrycznych samochodach, oferuje dodatek „zwiększenie przyspieszenia” w ramach rocznego abonamentu. Wysokość opłaty to 1200 dolarów (ok. 5 410 złotych). Co ciekawe, blokada parametrów jest wyłącznie programowa, ponieważ fizycznie samochód jest zdolny osiągnąć takie rezultaty.

Roczna opłata za lepsze osiągi; kolejny producent wprowadza płatne subskrypcje - ilustracja #1

Mercedes EQ EQE – jeden z modeli z abonamentem na osiągi. Źródło: Mercedes-benz.pl

Po wykupieniu rocznego abonamentu moc silników elektrycznych ma wzrosnąć o ok. 20-24%. Jednocześnie zwiększy się moment obrotowy oraz poprawi się czas przyspieszenia (od 0 do 100 km/h o ok. 0,8 sekundy). Subskrypcja nie obejmuje żadnych fizycznych zmian w samochodzie. Nie jest więc konieczne udanie się do warsztatu. Wystarczy zapłacić i et voila – mamy lepsze osiągi.

Roczna opłata za lepsze osiągi; kolejny producent wprowadza płatne subskrypcje - ilustracja #2

Czy płatne subskrypcje są przyszłością motoryzacji? Źródło: Unsplash

Niebezpieczny trend

Przyczyn takiej sytuacji można doszukiwać się w globalnych spadkach sprzedaży nowych samochodów. Producenci, szukając alternatywnych źródeł zarobku, zaczęli sprzedawać aktualizacje oprogramowania i „dodatkowe” funkcje w ramach subskrypcji. Wszystko po to, żeby zarabiać na samochodzie możliwie najdłużej po jego sprzedaży. Przypomina to parcie dużych wydawców na tworzenie gier-usług, które otrzymują aktualizacje i nową zawartość przez bardzo długi czas, często w postaci zawartości wyciętej z „bazowej” wersji gry.

Mercedes niestety idzie w ślady BMW, które kilka miesięcy temu wywołało dużo kontrowersji. Wszystko przez ofertę subskrypcji, która za kwotę 18 dolarów miesięcznie „odblokowuje” podgrzewane fotele, istniejące fizycznie w samochodzie.

Może Cię zainteresować:

Roczna opłata za lepsze osiągi; kolejny producent wprowadza płatne subskrypcje - ilustracja #3

Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTube – tvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMariusz Majewski nowym kierownikiem
Następny artykułMarvel's Spider-Man: Miles Morales PC – Test wydajności kart graficznych NVIDIA GeForce i AMD Radeon