Dzisiaj, 13 maja, Senat przegłosuje poprawki do ustaw regulujących funkcjonowanie e-Toll.
Na posiedzeniu senackiej Komisji Infrastruktury 11 maja, Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych zgłosiło 4 poprawki do ustawy o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz niektórych innych ustaw.
Czytaj więcej w: Od tych testów zależy przyszłość e-Toll
Dotyczą one zmian wprowadzonych do ustawy o drogach publicznych. Przewoźnicy proponują:
– odrzucić proponowaną przez rząd, coroczną waloryzację stawek myta o wskaźnik inflacji,
– zobowiązać KAS do zapewnienia bezpłatnych urządzeń pokładowych, montowanych w pojeździe, jak dzieje się to w przypadku obecnego systemu viaToll,
Czytaj więcej w: Braki półprzewodników stawiają pod znakiem zapytania wdrożenie e-Toll
– uchylenie przepisu, który uniemożliwia zarejestrowanemu użytkownikowi e-Toll, opłacenie myta w terminie do 3 dni od dnia zakończenia przejazdu, jeżeli miała miejsce kontrola skarbowa, a także powoduje dodatkowo nałożenie kary,
– określenie daty zamknięcia systemu viaToll poprzez komunikat KAS opublikowany z 3-miesięcznym wyprzedzeniem.
Czytaj więcej w: Nowy pobór myta ruszy w czerwcu
W ostatnim punkcie ZMPD wskazuje, że zaproponowana sztywna data wygaszenia obecnego systemu jest ryzykowna dla KAS i przewoźników. Nie ma bowiem producentów i dystrybutorów urządzeń pokładowych, którzy zapewniliby wystarczające ich ilości. Elastyczna data zakończenia funkcjonowania obecnego systemu pozwoliłaby KAS nadzorować podarz urządzeń, a przewoźnikom zapewni do nich dostęp.
W przyszłym tygodniu nowelizowanym pakietem ustaw zajmie się Sejm.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS