A A+ A++

Dobiega końca budowa kilku odcinków ścieżek rowerowych w Starachowicach, wykonawcy „meldują” zakończenie prac, a o czym mówi na kolejnych konferencjach prasowych prezydent miasta Marek Materek. 

Ostatnie spotkanie z mediami miało miejsce w pobliżu zbiegu ulic Iglastej, Szkolnej i Batalionów Chłopskich, gdzie właściciel firmy Drogmar wykonującej tam trakt pieszo-jezdny pan Paweł Podeszwa poinformował, że zadanie zostanie wykonane znacznie wcześniej niż zapowiadano. Pierwotnie zakładano, że prace zakończą się do końca października. Dziś już wiemy, że inwestycja będzie oficjalnie oddana do użytku jeszcze w tym miesiącu. 

– Cieszę się, że kolejne fragmenty ścieżek rowerowych powstają w okolicach placówek oświatowych. Dzięki temu uczniowie będą mogli bezpiecznie dojechać do swoich szkół – mówił włodarz Starachowic. 

Mieszkańcy okolicznych bloków bacznie przyglądali się inwestycji, dzięki czemu dopilnowali kilku szczegółów, m.in. poprawienia dojść z bloków do chodnika i ścieżki rowerowej. Jednak jedna kwestia pozostała „solą w oku”, a mianowicie powstałe skrzyżowanie chodnika i ścieżki rowerowej, co spowodowało, że niektórzy mieszkańcy wychodzą z bloków nie na chodnik, a na trakt dla rowerów. 

„Dlaczego ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Oświatowej/Harcerskiej przez pierwsze ok. 100m od ul. Partyzantów biegnie od strony trawnika a ciąg pieszy od strony bloków, natomiast przy pierwszym bloku (Harcerska 6) ścieżka skręca „pod bloki”, a ciąg pieszy przeniesiony został od strony szosy. W sytuacji, gdyby ścieżka biegła dalej od strony trawnika/jezdni mieszkańcy bloków nie musieliby przekraczać tej ścieżki i obawiać się jadących nią rowerów. Nie będę opisywać zaobserwowanych sytuacji niebezpiecznych. Bez wątpienia można zauważyć, że estetyka zmieniła się na lepsze, ale bezpieczeństwo dla ludzi szczególnie starszych, matek z dziećmi, właścicieli psów wychodzących na spacery zostało pogorszone zdecydowanie a nawet czasami zagrożone.” – Brzmiała treść komentarza jednej z mieszkanek pod relacją na żywo z konferencji prezydent miasta Marka Materka.

Korzystając z okazji Redakcja Starachowice-NET.pl zapytała, dlaczego musiało powstać skrzyżowanie i trakty „zamieniły” się miejscami? Okazało się, że by wykonawca omawianej ścieżki rowerowej mógł dowiązać się do dwóch pozostałych odcinków, czyli: biegnącego od strony ul. Oświatowej i szkoły podstawowej nr 9 oraz biegnącego od strony ulicy Szkolnej, musiał wykonać skrzyżowanie, by chodnik połączył się z chodnikiem, a ścieżka rowerowa ze ścieżką rowerową. Tak zostało to zaprojektowane. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDominika Tajner straciła bliską osobę. “Wczoraj odeszła cudowna kobieta”
Następny artykułИз Одесского порта временным коридором отправилось первое судно