A A+ A++

Na rynku biznesowych usług IT może wkrótce dojść do zasadniczych zmian. Znany serwis Wall Street Journal donosi bowiem, że Salesforce przymierza się poważnie do zakupu firmy Slack, której flagowy produkt (narzędzie obsługujące pracę grupową i wspierające relacje z klientami) rywalizuje ostro z opracowaną przez Microsoft platformą Teams.

Firma Slack Technologies oskarża nawet Microsoft o to, że wykorzystuje w sposób niezgodny z prawem swoją dominację na rynku IT, starając się w ten sposób zwalczać konkurencyjne rozwiązania, w tym opracowane przez nią narzędzie obsługujące pracę grup roboczych. Slack złożył nawet oficjalnie w lipcu tego roku skargę do Unii Europejskiej przeciwko Microsoftowi, w której wyłożył swoje racje dotyczące tej kwestii.

Głównie chodzi o to iż Slack uważa, że Microsoft w sposób niezgodny z prawem zmusza użytkowników usług Office 365 do korzystania z aplikacji Teams, nie dając im w tej kwestii prawa wyboru.

Zobacz również:

Salesforce jest obecnie jednym z ważnym – niektórzy nawet twierdzą, że dominującym – graczem na rynku rozwiązań używanych do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i od lat współpracuje ze Slackiem.

Wall Street Journal donosi, że transakcja może zostać ogłoszona w ekspresowym tempie, tak iż obie strony uzgodnią jej szczegóły i dojdą do porozumienia być może już w przyszłym tygodniu, a więc jeszcze przed opublikowaniem przez firmę Saleforce raportu finansowego podsumowującego trzeci kwartał tego roku, co ma zawsze miejsce 1-go grudnia (Slack udostępnia zawsze podobny raport nieco później, bo 9-go grudnia). Analitycy giełdowi szacują, że firma Slacka jest obecnie warta ok. 23 mld USD, a agencja pracowa Reuters donosi, że Salesforce chce za nią zapłacić gotówką.

I na koniec kilka liczb odzwierciedlających aktualną sytuację panującą na tym rynku. W październiku Microsoft poinformował, że Teams ma obecnie ponad 115 milionów aktywnych użytkowników dziennie, w porównaniu z 75 milionami pod koniec kwietnia. Slack nie aktualizował dziennej liczby aktywnych użytkowników od 2019 roku, kiedy miał 12 milionów użytkowników. Dzisiaj jest ich zapewne więcej, ale na pewno mniej niż 115 mln.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMartyna Grajber: Jestem bardzo dumna z mojego zespołu
Następny artykułPijany kierowca wjechał na skarpę