A A+ A++

Do zakończenia budowy tunelu średnicowego pozostało co najmniej dwa lata. Tarcze TBM Katarzyna i Faustyna powoli i sukcesywnie osiągają swoje cele, a Katarzyna drąży teraz obszar przystanku Łódź Polesie. Metr po metrze przesuwa się w stronę jego południowej ściany.

Tarcza Katarzyna drąży tunel o długości 2658 metrów od komory Odolanowska w stronę dworca Łódź Fabryczna. Obecnie przewierciła niespełna 40 proc. całej długości tunelu i jest mniej więcej w połowie 160-metrowego przystanku Łódź Polesie. Po przejściu przez obszar częściowo odkrytego pełnego tunelu dotrze do gęsto zabudowanego kamienicami terenu Polesia i Śródmieścia.

To prawdopodobnie będzie najtrudniejszy do budowy odcinek całego tunelu średnicowego. Na trasie Katarzyny jest bowiem 198 kamienic, które w większości lata świetności mają już dawno za sobą. Wśród wszystkich kamienic wykonawca PBDiM Mińsk Mazowiecki wytypował 25 w najgorszym stanie. Według konsorcjum budynki te nadają się do wzmocnienia lub wyburzenia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZakończyła się III runda turnieju Mistrzostw Gminy Puck w kręglach
Następny artykułWicemistrz Polski nadal niepokonany w LM