A A+ A++

Według prognoz IDC, rynek zestawów słuchawkowych AR/VR spadnie o 8,3% w 2023 r., ale pozostanie na dobrej drodze do odbicia w 2024 r.

Prognozy pokazują, że światowe dostawy zestawów słuchawkowych do rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej (AR/VR) spadną o 8,3% rok do roku do 8,1 mln sztuk w 2023 r., pomimo wprowadzenia na rynek nowych zestawów słuchawkowych w ciągu roku, zgodnie z nowymi danymi International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Augmented and Virtual Reality Headset Tracker. Sony PSVR i Meta’s Quest 3 z pewnością zostały dobrze przyjęte, ale presja makroekonomiczna na gospodarstwa domowe w połączeniu ze spowolnieniem wydatków w segmentach komercyjnych zahamowały wzrost.

Rok 2024 zapowiada się jednak dobrze, ponieważ oczekuje się, że dostawy zestawów słuchawkowych AR/VR wzrosną o 46,4%. Powrót do formy zawdzięczamy całorocznej dostępności Quest 3 firmy Meta, a także Vision Pro firmy Apple, który ma przyciągnąć uwagę, ale prawdopodobnie dostarczy mniej niż dwieście tysięcy sztuk w ciągu roku. Dla kontrastu, Meta, lider rynku w 3Q23, który zdobył 55,2% udziału, zdołał już dostarczyć ponad 10-krotność oczekiwanego wolumenu Apple w pierwszych trzech kwartałach 2023 roku (przed wprowadzeniem Quest 3) i prawdopodobnie wykaże wzrostu rok do roku w 2024 roku.

Zobacz również:

“Podczas gdy oczekuje się, że nowe zestawy słuchawkowe VR zwiększą wolumen, istnieje jednak ryzyko zrażenia niektórych konsumentów, ponieważ średnie ceny sprzedaży rosną” – powiedział Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań, Mobility and Consumer Device Trackers w IDC. “Wysoka cena Vision Pro prawdopodobnie ograniczy dotarcie tego urządzenia do firm, podczas gdy Quest 3, który jest bardziej dostępny, również przesuwa granice portfeli konsumentów, czyniąc VR przyjemnością dla zamożnych, szczególnie w miarę zmniejszania produkcji starszych i bardziej przystępnych cenowo zestawów słuchawkowych”.


Spadek rynku AR/VR

Tymczasem oczekuje się, że zestawy słuchawkowe AR również wzrosną w 2024 r. ze względu na dostępność tańszych modeli, takich jak Xreal i Rokid, które zwykle służą jako zamienniki monitorów, jednocześnie zwiększając produktywność lub poprawiając wrażenia z konsumpcji mediów. Bardziej zaawansowane samodzielne zestawy słuchawkowe, takie jak HoloLens 2 firmy Microsoft lub Magic Leap 2, będą nadal się rozprzestrzeniać, choć w wolniejszym tempie niż zestawy słuchawkowe AR. Prognozuje się, że w 2024 r. łączna sprzedaż zestawów słuchawkowych AR osiągnie 845 000 sztuk, co stanowi wzrost o 85,6% w porównaniu z 2023 r.


“Oczekuje się, że wolumeny zestawów słuchawkowych AR będą rosnąć w wolniejszym tempie w porównaniu do zestawów VR, ale dywersyfikacja różnych produktów będzie w coraz większym stopniu zaspokajać więcej potrzeb” – dodał Ramon T. Llamas, dyrektor ds. badań w programie IDC Augmented Reality and Virtual Reality. “Wciągająca i interaktywna rzeczywistość rozszerzona 3D nadal będzie cieszyć się największym zainteresowaniem i trafi do użytkowników korporacyjnych. Rzeczywistość wspomagana (zestawy słuchawkowe AR, które po prostu wyświetlają zawartość w zasięgu wzroku użytkownika) również będzie miała swoją własną publiczność i może rozszerzyć się na konsumentów dzięki grom i multimediom. Wreszcie, niedawna uwaga poświęcona rzeczywistości mieszanej podniesie profil rzeczywistości rozszerzonej, szczególnie dla tych, którzy chcą lub potrzebują tylko doświadczenia AR”.

Źródło: IDC

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMężczyźni coraz chętniej decydują się na ten zabieg. U kobiet jest nielegalny
Następny artykułRumia korzysta już ze zmodernizowanej oczyszczalni