Z powodu dużego wzrostu kosztów, władze Tarnobrzega zmniejszyły liczbę zadań, które zostaną wykonane w ramach pierwszej edycji Polskiego Ładu. Dotyczy to m.in. budowy odcinków trzech dróg, leżących na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Inwestycja ta zakładała budowę odcinków dróg Chemicznej, Siarkopolowej i Mechanicznej, w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Wstępnie koszty tego zadania oszacowano na prawie 13 mln zł. Jak poinformował podczas lutowej konferencji prezydent Tarnobrzega, inwestycja ta zostanie zrealizowana w ramach kolejnej edycji rządowego programu Polski Ład, jeśli takowy zostanie ogłoszony, lub z innych funduszy.
– Rozmawiamy i z Agencją Rozwoju Przemysłu oraz z Ministerstwem Infrastruktury, czy będzie jeszcze jedna edycja Polskiego Ładu skierowanego w stronę stref ekonomicznych. Jeżeli tak, to te drogi by się wtedy zmieściły, w tym ładzie podporządkowanym kolejnej edycji. Jeżeli nie, to szukamy innych rozwiązań – tłumaczył prezydent D. Bożek.
– Ponieważ te drogi były przygotowane w konwencji „Zaprojektuj i wybuduj”, więc być może, jeżeli nie będzie już kolejnej edycji Polskiego Ładu skierowanego do stref ekonomicznych, to będziemy szukali innego rozwiązania. Być może warto w takim układzie dokonać zaprojektowania tych dróg i szukać środków na wykonanie w ramach innych funduszy. A tych funduszy będzie teraz sporo, rozmawiamy też i na poziomie Europejskich Funduszy dla Podkarpacia – dodał.
O pozyskanie ponad 280 mln zł na budowę i remont dróg leżących na terenie Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, miasto starało się w ramach V edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”. Niestety, wniosek Tarnobrzega nie uzyskał dofinansowania, o czym pisaliśmy w artykule pn. 450 mln dla Stalowej Woli, 65 mln dla Mielca. Tarnobrzeg wnioskował o ponad 280 mln, nie dostał nic
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS