A A+ A++

Z systemów AI polskiego startupu korzysta już ponad ćwierć
setki krajowych i zagranicznych przedsiębiorstw, jak Whirlpool, Solaris, Lotte
Wedel, Dr Irena Eris, czy Michelin. – Pandemia sprawiła, iż transformacja
cyfrowa w zakładach produkcyjnych nabrała rozpędu. Tylko te firmy, które
potrafią szybko reagować na zmieniające się warunki, wygrają w nowych realiach
biznesowych – mówi Adam Komarnicki, prezes Indoorway, który wcześniej pomagał
rozwijać trzy startupy, w tym w Chile i Brazylii, a także pracował w funduszu
venture capital.

Jak podkreśla, bez rzeczywistych danych o procesach
związanych z produkcją trudno tę walkę wygrać. – Naszym celem jest dostarczenie
takiego rozwiązania, które pomoże zakładom poprawiać konkurencyjność i osiągnąć
korzyści – zaznacza.

Działająca od 2017 r. w obszarze przemysłu 4.0 spółka
Indoorway tworzy system, który ma przekazywać użytkownikom wartościowe
rekomendacje w sposób automatyczny i na podstawie dużej ilości wysokiej jakości
danych. Dziś jej rozwiązania pozwalają na dokładne pomiary lokalizacji oraz
analizę ruchu różnego rodzaju zasobów zaangażowanych w procesy produkcji oraz
logistyki wewnętrznej, takich jak wózki widłowe, wózki autonomiczne, narzędzia,
półprodukty czy wyroby gotowe, ale też i pracownicy. Urządzenia pomiarowe
zostały zainstalowane do tej pory na ponad 200 tys. mkw. powierzchni
produkcyjnej i magazynowej. Dzięki systemom AI analizowana jest w efekcie
wydajność pracy zarówno ludzi, jak i pociągów logistycznych, suwnic czy
kontenerów. W startupie przekonują, że zastosowanie algorytmów sztucznej
inteligencji w odniesieniu do danych lokalizacyjnych oraz danych pochodzących z
komplementarnych sensorów, pozwolą na automatyczne wykrywanie wszelkich
anomalii oraz określanie trendów w procesach produkcji oraz logistyki
wewnętrznej. Na tej podstawie AI ma następnie rekomendować konkretne działania
optymalizujące.

Czytaj więcej

Polski system do pomiaru lokalizacji i analizy ruchu, oparty
na technologii Ultra WideBand (UWB), przyciągnął kilka tygodni temu inwestora –
startup pozyskał 4 mln zł od Adama Rudowskiego, generalnego partnera funduszu
Level2 Ventures. Ale na tym nie koniec – grant w wysokości 7,2 mln zł spółce
przyznało również Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Pieniądze te mają pomóc w
ekspansji na Starym Kontynencie i wyjściu dalej w świat, a także wesprzeć
dalszy rozwój systemu, który jest pierwszym nad Wisłą rozwiązaniem AI
umożliwiającym zaawansowaną analizę danych o ruchu zasobów firm produkcyjnych.

– Kompetentny zespół, doświadczenie rynkowe, plany
sprzedażowe obejmujące rynki Europy Zachodniej oraz Stanów Zjednoczonych
ułatwiły podjęcie decyzji inwestycyjnej – tłumaczy Rudowski.

Początek lublińskiego startupu, który ma na koncie m.in.
tytuł najlepszej młodej, innowacyjnej spółki z branży PropTech w konkursie
Central European Startup Awards, był dość niepozorny. W ramach Grupy Daftcode
współpracowała ona z firmą, która dostarczała aplikacje na targi i konferencje
i potrzebowała modułu nawigacyjnego, aby klienci mogli łatwo znaleźć drogę do
interesującego ich stoiska. Szybko okazało się jednak, że stworzony przez
Indoorway moduł sam w sobie jest bardzo dobrym i wszechstronnym produktem,
który warto rozwijać. Tym bardziej że – jak przekonali się jego twórcy –
potencjał rynku był i wciąż jest znacznie większy niż sądzono.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHarmonogram płukania sieci wodociągowej w dniach 25.10 – 29.10.2021
Następny artykułLiczba uczestników PPK systematycznie rośnie