A A+ A++

Wieczorem 7 lutego 2024 r. do  Komendy Powiatowej Policji w Opatowie zgłosił się 54-letni mieszkaniec miasta, który opowiedział o mężczyźnie podającym się za prawnika banku.

-Rzekomy bankowiec powiadomił go o włamaniu na rachunek, a następnie oferując pomoc, instruował co należy robić, aby zablokować transakcje –mówi st. sierż. Monika Żurek. Następstwem tych czynności miało być wygenerowanie kodu BLIK i potwierdzenie zleconego zadania. 54-latek trzykrotnie wygenerował kody w aplikacji mobilnej swojego banku, a następnie autoryzował kodem PIN łącznie trzy operacje na rachunku, na łączną kwotę 2.500 złotych.

54-latek zrozumiał, że został wprowadzony w błąd dopiero wtedy, gdy oszust poprosił o autoryzowanie operacji zawarcia umowy kredytowej.

Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie tych kilku prostych zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności.

Print Friendly, PDF & Email
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTe osoby będą zwolnione z płacenia. Zapłaci za nie państwo!
Następny artykułW sobotę odbędzie się promocja śpiewnika „Załęczanie”