Wieczorem 7 lutego 2024 r. do Komendy Powiatowej Policji w Opatowie zgłosił się 54-letni mieszkaniec miasta, który opowiedział o mężczyźnie podającym się za prawnika banku.
-Rzekomy bankowiec powiadomił go o włamaniu na rachunek, a następnie oferując pomoc, instruował co należy robić, aby zablokować transakcje –mówi st. sierż. Monika Żurek. Następstwem tych czynności miało być wygenerowanie kodu BLIK i potwierdzenie zleconego zadania. 54-latek trzykrotnie wygenerował kody w aplikacji mobilnej swojego banku, a następnie autoryzował kodem PIN łącznie trzy operacje na rachunku, na łączną kwotę 2.500 złotych.
54-latek zrozumiał, że został wprowadzony w błąd dopiero wtedy, gdy oszust poprosił o autoryzowanie operacji zawarcia umowy kredytowej.
Apelujemy o ostrożność i rozwagę podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi. Pamiętajmy, że oszuści manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Rozłączmy się i skontaktujmy z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować, czy rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Można też osobiście udać się do oddziału, by rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestrzeganie tych kilku prostych zasad sprawi, że nie utracimy swoich oszczędności.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS