A A+ A++

To kolejny obszar niezgody między Komisją Europejską a Węgrami. Napięcia między Brukselą a węgierskim premierem Viktorem Orbanem wzrosły w ostatnich miesiącach, po wstrzymaniu przez Budapeszt kolejnych sankcji wobec Rosji – pisze agencja informacyjna.

Czytaj więcej

Na początku tego roku Węgry poinformowały, że ciężarówki ważące ponad 7,5 tony i ciężarówki z zagranicznymi tablicami rejestracyjnymi o masie ponad 3,5 tony nie będą kwalifikować się do dotowanego paliwa w cenie 480 forintów za litr, ale będą musiały płacić ceny rynkowe. Breton powiedział, że oznacza to, że pojazdy z tablicami rejestracyjnymi z innych krajów UE będą musiały płacić 50-60 procent więcej za paliwo w porównaniu z pojazdami z węgierskimi tablicami rejestracyjnymi, co stanowi pośrednią dyskryminację i jest sprzeczne z przepisami UE.

„Proszę o udzielenie nam odpowiedzi w sprawie uzasadnienia i okresu obowiązywania tych środków, które mogą stanowić naruszenie prawa UE” – powiedział Breton w liście do węgierskiego ministra technologii. „Proszę również o zawieszenie stosowania środków do czasu zapewnienia ich zgodności z prawem UE” – napisał komisarz ds. wspólnego rynku UE.

Komisarz Breton poinformował węgierski rząd, że Komisja Europejska zastrzega sobie prawo do wszczęcia pilnego postępowania w sprawie uchybienia zobowiąz … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAgresywny mężczyzna w pomieszczeniu z bankomatem!
Następny artykułGala finałowa podsumowująca Ogólnopolski Konkurs Historyczny „Przywrócić głoś Niezłomnym, Nieobecnym na lekcjach historii”